تاریخچه لوگو ورساچه | تصویر لوگو ورساچه چه مفهومی دارد؟

لوگو ورساچه و تصویر مدویا (در ادامه مدویا را بررسی خواهیم کرد) در آن شاید یکی از معروف ترین لوگوهای دنیای مد باشد. در چهل و پنج سال گذشته، برند ورساچه یکی از شناخته شده ترین برندها در دنیای مد لوکس بوده است. برندی که لباس هایش اغلب به فرش قرمز می رسد و توسط بسیاری از افراد مشهور پوشیده می شود.

همه می دانیم که این شرکت مد لباس های شگفت انگیز طراحی و عرضه می کند، اما چقدر درباره لوگوی ورساچه می دانیم؟ برند در سال 1978 تأسیس شد، بنابراین سال‌های زیادی از فعالیت آن می‌گذرد. نکته جالب این است که لوگو آن توانسته مد روز باقی بماند و هنوز هم مرتبط با برند باشد.

لوگو واقعاً با اولین مجموعه ای که توسط این برند ایجاد شده است مرتبط است. اگر اهل مد باشید، ورساچه یکی از ساده ترین لوگوهایی است که می توانید تشخیص دهید! بنابراین بیایید جزئیات بیشتری در مورد منشاء آن کشف کنیم.

تاریخچه برند ورساچه

تاریخچه این برند از سال 1972 زمانی شروع می شود که جیانی ورساچه کالابریا را ترک کرد و به میلان رفت و در آنجا به عنوان طراح مشغول به کار شد و مجموعه ای برای یک شرکت پوشاک به نام “Florentine Flowers” ساخت.

او تصمیم گرفت در میلان بماند و همچنین با کالاگان، کامپلیس و جنی همکاری داشت. به زودی در سال 1978، طراح اولین مجموعه خود که نام خود را داشت ارائه کرد.

تاریخچه لوگو ورساچه | تصویر لوگو ورساچه چه مفهومی دارد؟

قدم بعدی افتتاح یک بوتیک بود که در سال های بعد شروع به رشد کرد. با شرکت در شوهای مختلف مد و انجام انواع لباس ها و دوره های آموزشی حتی در لندن، محبوبیت او شروع به افزایش کرد و به زودی همراه با لوگوی ورساچه به یک مرجع تبدیل شد.

تصویر لوگو ورساچه

بسیاری از ایتم های ورساچه دارای نشان نمادین سر مدوسا هستند. در این مقاله متوجه میشوید که پیام پشت آن چیست و ببینید که چگونه بر سازندگان مد در کل جهان تأثیر گذاشته است.

در سال 1993، جیوانی مدوسای اساطیری را به چهره شرکت خود تبدیل کرد. فرهنگ کلاسیک رومی، الهام بخش این لوگو بوده است. در کودکی، در حال بازی با برادران و خواهران در میان ویرانه های باستانی در رجیو کالابریا، آثار هنری زیادی روی زمین دید. در میان آنها همان مدوسا بود که به نماد ورساچه تبدیل شد. حلقه ای پهن با حاشیه سر او را احاطه کرده است. الگوی ماز سنتی یونان باستان بر سبک نفیس لباس تأکید دارد.

چرا تصویر لوگو ورساچه یک زن است؟

تاریخچه لوگو ورساچه | تصویر لوگو ورساچه چه مفهومی دارد؟

در واقع این تصویر همانطور که گفته شد برگفته از شخصیت اساطیری به نام مدوسا است. یک پیشنهاد و افسانه این است که لوگوی ورساچه از تصویری استفاده کرده است که هم جیانی و هم خواهرش در کودکی دیده بودند. آنها در ویرانه های یک ویلای رومی بازی می کردند که الگوی مشابهی از ورساچه روی زمین داشت.

او همچنین می‌داند که بسیاری از شخصیت‌های اساطیری عاشق زیبایی مدوسا شدند و پس از خیره شدن به او گرفتار شدند. جیانی امیدوار بود که با لباسش بتوانیم حس جذابیت مشابهی را القا کنیم و می‌خواست لباس‌هایش زیبایی و در عین حال شوک را منعکس کنند.

مفهوم لوگو ورساچه

مطمئناً لوگوی ورساچه یکی از شناخته شده ترین لوگوهای دنیای مد است. در این لوگو از سر مدوسا استفاده شده است، که به مفهوم شخصیتی از اساطیر یونان که توسط الهه آتنا به گورگون تبدیل شد.

بعداً او توسط پرسئوس کشته شد. گناه مهلک مدوسا این بود که پوزیدون را ترک کرد تا او را اغوا کند و به معبد الهه آفرودیت برساند. افسانه می گوید که موهای او به مارهای سیاه تبدیل شد و هر کسی که جرات دیدن او را داشته باشد به طور کامل به سنگ تبدیل می شود.

جیانی ورساچه علاقه زیادی به اساطیر و هنر یونان داشت. او در جنوب ایتالیا متولد شد، بنابراین شاید این یکی از دلایلی باشد که ما به دنبال این ظاهر هنری برای لوگوی ورساچه او هستیم. او میراث غنی یونانی داشت و وقتی به مد فکر می کنیم واقعاً به یکی از برندهای معتبر تبدیل شده است.

فونت ورشاچه

حروف لوگوی ورساچه یک حروف سفارشی است که برای استفاده فردی این شرکت ساخته شده است. این لوگو همچنین به این واقعیت اشاره می کند که طراحی نوآورانه ورساچه مردم را با زیبایی خود شگفت زده کرده و باعث شده است که جذب آن شوند.

تاریخچه لوگو ورساچه | تصویر لوگو ورساچه چه مفهومی دارد؟

رنگ آرم ورساچه

رنگ لوگو مشکی با پس‌زمینه سفید است. اما رنگ‌ لوگو مطابق محصول تغییر زیادی می‌کنند. بیشتر، ورساچه از لوگوی با خطوطی استفاده می‌کند که روی پس‌زمینه طلایی سفید هستند. نماد ورساچه هم گاهی به رنگ نقره ای یا طلایی رنگ می شود. به خصوص زمانی که روی ساعتها، سگک کفش، کیف دستی و حتی جواهرات استفاده می شود.

نویسنده مهسا سلیمیان
مقالات مرتبط

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.