+8 روش: چگونه در صفحه اول نتایج گوگل باشیم؟ سئو

+8 روش: چگونه در صفحه اول نتایج گوگل باشیم؟

صفحه اول نتایج گوگل یکی از خواسته های بسیاری از کاربران و کسب و کار ها در فضای مجازی است. این خواسته به دلایل مختلف است که ما در اینجا به بررسی کلی آن می پردازیم و تاثیر نتایج در صفحه اول گوگل در درآمد و رشد کسب و کار خواهیم گفت. شاید بهینه سازی با موتور های جستجو به گوشتان خورده باشد با ما همراه باشید تا روش های امدن به صفحه اول گوگل را بخوانید.

صفحه اول گوگل و تاثیر در ورودی سایت

میزان کلیک در گوگل در برخی منابع 71% و در برخی دیگر 92% بیان شده است. این به چه معنی است؟ این جمله اهمیت صفحه اول گوگل را نشان می دهد. 71 درصد از کاربران برای نتایج خود به همان صفحه اول بسنده می کنند و در صورتی که سایت شما در این بخش نباشد شما ترافیک بسیار زیادی را از دست خواهد داد.

حتی در صفحه اول گوگل هم با توجه به نموداری که در تصویر زیر نشان داده شده است، کلیک ها و کاربران تقسیم می شوند.

حال با این تفاسیر به خوبی مشخص است که اهمیت صفحه اول تعداد مشتریان بیشتر و تعداد کاربران بیشتر است. با افزایش مشتریان و کاربران در سایت(که از طریق نتایج رایگان گوگل است) درآمد شما نیز بیشتر خواهد شد.

راه های صفحه اول گوگل بودن

  • طراحی سایت استاندارد و کد نویسی استاندارد
  • بهینه سازی صفحات برای موتور های جستجو
  • استفاده از اسکیما
  • لینک سازی صحیح و به دور از عجله
  • انالیز سایت و سرعت سایت
  • در نظر گرفتن مراحل مختلف خرید یک کاربر
  • استفاده از موقعیت
  • استفاده از alt تصاویر

در ابتدا مباحث کلی بیان شد تا شما به خوبی بتوانید موضوع را درک کنید. قرار گرفتن در صفحه اول گول به SEO ” اس ای او” یا سئو بر می گردد. این کلمه شاید زیاد به گوش شما خورده باشد اما نکته مهم این است که SEO یکی از مهمترین بخش ها برای قرار گرفتن در صفحه اول نتایج گوگل است. سئو مخفف Search Engine Optimization می باشد که به معنی بهینه سازی برای موتور های جستجو است.

علم سئو شامل تمام موارد گفته شده در بالا به صورت لیست وار می شود اما ما با جدا کردن هر بخش به صورت مجزا، تاکید ویژه ای بر هر بخش داشته ایم.

سرعت را کنار بگذاز!

در بسیاری از مشتریانی که تا به حال داشته ام ، عجله بسیار مشهود است. البته حق با آنهاست! زودتر درآمد می خواهند اما واقعا می دانند که ممکن است هیچ زمان سود کسب نکند اگر سرعت را فراموش نکنن.

بسیاری با کار های عجولانه قصد در بالا اوردن سایت دارند. پروسه ثبت سایت، طراحی سایت و همچنین اجرا سایت اولین پروسه از حضور در وب است. با طراحی سایت یعنی یک نوزاد به دنیا آمده است. خب قرار نیست یک نوزاد یک روزه به 170 سانتی متر قد برسد بلکه باید به مرور این اتفاق بیافتد.

البته این به معنی این نیست که با تکنیک های صحیح، سعی در سرعت بخشیدن به سئو نداشته باشید. البته این بخش بسیار مهم است. استفاده از روش های درست باعث می شود راه شما کوتاه شود و به مقصد برسید.

عجله کار شیطونه

یکی از روش های بسیار غلطی که بسیاری در اول راه سایت استفاده می کنند، لینک بیلیدینگ است. لینک بیلدینگ برای بالا بردن سایت اتفاق افتاده و سایت هایی که رنک بالایی دارند به سایت های با رنک کم می دهند و باعث افزایش اعتبار سایت مقصد می شود.

اما استفاده از این روش هم اصول خاص خود را می خواهد و لینک بیلیدینگ بد باعث پاعث پنالتی شدن سایت شما و انتقال به صفحات اخر گوگل می شود.

بعد از ایجاد سایت، برنامه ریزی برای صفحه اول گوگل

بعد از طراحی سایت نیاز به برنامه ریزی برای صفحه اول گوگل دارید. این به این معنی است که شما بتوانید سایت را با استراتژی کسب و کار خود، بهینه کنید و به صفحه اول بیاورید البته به دور از عجله.

در صوتی که هزینه سئو را دارید و می توانید برای سئو سایت هزینه پرداخت کنید حتما از یک متخصص سئو بهره ببرید. دلیل این امر هم ساده و شفاف است. متخصص سئو راه را می داند و ریسکی برای از دست رفتن کسب و کار شما نخواهد بود. علاوه بر این متخصص سئو تجربه کار چندین ساله را داشته و بهره بردن از تجربه در سئو شاید میلیون ها تومان بیارزد. دلیل هم درآمد رایگانی است که برای همیشه نصیب شما می کند.

در صورتی که هزینه سئو ندارید می توانید از آموزش های سئو ما بهره ببرید. اما با احتیاط کامل!

شروع سئو سایت

خب پس در صورتی که خود نیاز به سئو سایت دارید، باید توجه داشته باشید که در شروع سئو سایت باید به مطالب خوب روی بیاورید. مطالبی که مخصوص کسب و کار شماست. البته این مطالب نباید کپی باشد. در صورت کپی برداری در ابتدای کار به گوگل این پیام را خواهید داد که شما یک متقلب هستید و گوگل بهای کمتری به سایت شما خواهد داد و در نهایت شما بهای کار خود را خواهید پرداخت.

ابتدا کیورد یا کلمه کلیدی مورد نظر را مشخص کنید!

موتور های جستجو بر اساس کلمه کلید کار می کنند! به این معنی که شما با سرچ یک کلمه به نتایج دست می یابید. بنابراین برای شروع ابتدا باید ببینید در چه زمینه ای نیاز به پیشرفت دارید. برای مثال در صورتی که کسب و کار شما فروش لوازم خانگی است به کلمات کلیدی مثل خرید یخچال الجی و … نیاز دارید. پس مقالات خود را در رابطه با یخچال و … برنامه ریزی کنید.

مقالات اختصاصی شاید پادشاه سئو اولیه باشد. این مطالب اختصاصی حسن نیست سایت شما را نشان داده و کم کم در نتایج گوگل نمایش داده می شوید. اما باز هم بهتر است ابتدا با یک متخصص سئو مشاوره کنید و یه سری تنظیمات اولیه را انجام دهد تا کار شما راحت تر شود.

مقالات پادشاه هستند!

شما اگر این جمله را به کار بگیرید خودتان هم می توانید صفحات را به رده ها بالای گوگل برسانید پس هیچوقت پادشاه را فراموش نکنید.

در مقالات خود از alt برای تصاویر استفاده کنید

توجه داشته باشید که در مقالات خود برای تصاویر alt استفاده نمایید. alt توضیحات تصویر است و به گوگل و موتور های جستجو کمک می کند که تصویر و موضوع تصویر شما را بشناسند.

مقالات را برای انسان بنویسید نه ربات!

مقالان خود را برای انسان بنویسید! نیاز یک کاربر را برطرف کنید و برای ربات ننویسید. بسیاری این اشتباه را انجام می دهد و باید بدانید که گوگل این موارد را تشخیص می دهد. پس مقالات کاربردی بنویسید!

استفاده از لوکیشن و موقعیت کسب و کار

در سایت خود از لوکیشن کسب و کار خود استفاده کنید. موقعیت به گوگل کمک می کند که نتایج لوکال یا منطقه ای خوبی برای شما نمایش دهد. حتی ممکن است شما در یک محله یا قسمت نتایج بهتری با همین کار بگیرید. این مورد با توجه نوع طراحی سایت و … باید پیاده سازی شود و می توانید از طراح سایت خود این مورد را بخواهید.

ثبت کسب و کار در نقشه گوگل

ثبت کسب و کار در نقشه گوگل

کسب و کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنید. این در ادامه استفاده از لوکیشن و موقعیت است و به شما کمک می کند که در نتایج گوگل با نقشه ظاهر شوید. شاید در ابتدای امر تاثیر بسزایی نداشته باشد ولی این مورد با به ذهن داشته باشید که گوگل تاثیرات را در بلند مدت نمایش می دهد. دلیل آن هم واضح است چون الگوریتم های گوگل پیش بینی نشود و مشخص نشود که چه کاری برای بهبود رتبه بهتر است و در نهایت بهترین نتایج به کاربران نمایش داده شود.

استفاده از نظرات دیگران در بخش نظرات نقشه گوگل

نظرات کاربران دیگر در مورد کسب و کار شما باعث اعتماد گوگل و دیگر مشتریان می شود. از این مورد غافل نشوید و از مشتریان بخواهید در گوگل به شما رای داده و نظر خود را در مورد کسب و کار شما بنویسند

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان سئو دارید می توانید از کارشناسان ما در ایران وبر بهره ببرید.

سوالات متداول

مزیت صفحه اول گوگل بودن چیست؟

نزدیک به 72 درصد از کاربران نتایج صفحه اول گوگل را مشاهده می کنند. بنابراین حضور سایت شما در صفحه اول گوگل باعث میشود که کاربران بیشتر به سایت شما هدایت شوند و در نهیات درآمد شما بیشتر شود.

چگونه سریع در صفحه اول گوگل باشیم؟

این سوال یکی از سوالاتی است که بسیاری از کاربران در فضای مجازی ان را می پرسند اما جواب دقیق این است که هیچ راهی برای سرعت در صفحه اول گوگل وجود ندارد. حال بستگی دارد که سایت شما در چه موضوعی باشد و اگر به دنبال راه ها میانبر هستید مطمئن باشید در اول مسیر ختم کار خود را خوانده اید. در مقاله بالا به کلی این موضوع توضیح داده شده و شما راهنمایی شده اید.

چگونه سئو را خودم شروع کنم؟

سئو یک علم تخصصی و تجربی است اما به این معنا نیست که شما خودتان نتوانید سئو سایت را انجام دهید. شما می توانید با مقالات سایت در سئو بهبود پیدا کنید. اما استفاده از متخصصان باعث می شود که زمان این امیر زودتر انجام گیرد.

اسکیما چیست؟

اسکیما به ساختار های بهبود یافته گفته می شود که موتور های جتسجو می توانند انها را تشخیص دهند و در نتایج نمایش دهند. برای مثال قیمت، یا میزان رای کاربران ، یا همین سوالات faq که در حال خواندن ان هستید. همه و همه ساختار های بهبود یافته هستند و موتور های جستجو ان ها را می خوانند و در نتایج خود نمایش می دهند.

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.