بهترین سیستم مدیریت محتوا یا CMS چیست؟ آموزش

بهترین سیستم مدیریت محتوا یا CMS چیست؟

برای ایجاد یک سایت اولین امر استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا می باشد. این امر یک امر حیاتی می باشد که بر اساس انتخاب شما، ممکن است مشکلاتی به وجود یا از بین برود. اما در صورتی که بدون اطلاعات سیستمی را انتخاب کنید ممکن است در آینده مشکلاتی را تجربه کنید و راه حلی برای آن وجود نداشته باشد. امروز ما در ایران وبر سیستم ها مدیریت محتوای مختلف را برای شما مقایسه می کنیم و نقاط قوت و ضعف هر کدام را خواهیم گفت. با آریامونز همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند :

در کل سه مدیریت محتوای معروف وجود دارد:

  • وردپرس
  • جوملا
  • دروپا

وردپرس

این سیستم مدیرت محتوا یکی از رایج ترین سیستم های موجود در جهان است. این سیستم به راحتی به شما امکان ساخت هر نوع سایتی را می دهد و افزونه ههای رایگان و غیر رایگان فراوانی را دارد. همچنین آموزش های این سیستم مدیریت محتوا بسیار زیاد می باشد. اما در مقابل این موارد باید بدانید که این سیستم از امنیت کم تری بر خودار است و باید توسط متخصصان مربوطه باگ های امنیتی بر طرف شود. همچنین یکی از معایب وردپرس استفاده از منابع بسیار زیاد می باشد. به طوری که اگر شما سایت خبری با بازیدید بالا داشته باشید ناچار باید رو به سرور های مجازی یا سرور اختصاصی بیاورید. اما در کل می توانی مزیت ها و معایب آن را در کتار هم داشت و یک سیستم مدیریت محتوای خوب را تجربه کرد.

جوملا

سیستم مدیریت مجتوای جوملا همانند وردپرس دارای آموزش و اکستنشن نیست اما این سیستم مدیریت محتوا هم از پشتیبانی خوبی برخوردار است اما نسبت به وردپرس بیشتر تجاری است و افزونه های آن اکثرا تجاری بوده و باید هزینه ای بابت آن پرداخت کنید. همچنین این سیستم دارای رابط کاربری، کاربر پسندی نیست اما از نظر امنیتی بدون کارشناس نیز بهتر از وردپرس عمل می کند. همچنین مصرف منابع آن بسیار کم تر از ورپرس است.

دروپال

دروپال یکی دیگر از سیستم های مدیریت محتوای محبوب است، که توسط شرکت های معتبری مورد استفاده قرار گرفته. این سیستم مدیریت محتوا دارای امکانات بسیاری برای ساخت سایت های داخلی و خارجی و همچنین ایجاد محتوا می باشد.

دروپال گروه کاربری بسیار فعالی دارد، و همچنین فروم ها و انجمن های بسیاری برای این نرم افزار وجود دارد. مطالب آموزشی و مقالات بسیاری توسط جوامع کاربری دروپال هر روزه منتشر می گردد. این مطالب آموزشی در خصوص نصب، راه اندازی و سفارشی سازی دروپال می باشد.

امکانات جانبی بسیاری برای دروپال وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها سایت خود را راه اندازی نمایید. این به آن معناسب که کافی است شما زمان خود را برای طراحی و سفارشی سازی سایت خود بگذارید.

از نقاط ضعف این سیستم می توان به کم بودن قالب آماده برای آن گفت و همچنین ایجاد قالب برای آن بسیار پیچیده است.

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.