بازاریابی در شبکه های اجتماعی SMM | مزایای سوشال مدیا مارکتینک بازاریابی دیجیتال

بازاریابی در شبکه های اجتماعی SMM | مزایای سوشال مدیا مارکتینک

بازاریابی در شبکه های اجتماعی ، یا همان soacial media marketing نوعی از تیلیغات و بازاریابی از طریق شبکه های مجازی است. رسانه های اجتماعی یکی از مقرون به صرفه ترین و راحت ترین روش های دیجیتال مارکتینگ است. امروزه در دست همه از کوچک و بزرگ، یک یکوشی هوشمند است. از طرفی هم استفاده از شبکه های اجتماعی همه ی اقشار جامعه رواج پیدا کرده است. پس تبلیغات در فضای مجازی میتواند پربازده و موفقیت آمیز باشد. اما بازاریابی در شبکه های مجازی هم به همین سادگی ها نیست و استراتژیهای مخصوص به خود را دارد.

استفاده از پلتفورمهای پرطرفداری مثل اینستاگرام، یوتیوب و … برای تبلیغات و تولید محتوا نیازمند مهارت است. این روش نیز منافاتی با دیگر روشهای تبلیغاتی شما ندارد و میتواند به عنوان روش کمکی نیز به کار گرفته شود.

مزایای بازاریابی در شبکه های اجتماعی

تصور کنید که با حداقل 6ساعت در هفته بتوانید فروش کسب و کار خود را با هزینه کم یا بدون هزینه افزایش دهید. درست است! حدود 90٪ از بازاریابان ادعا كردند كه رسانه های اجتماعی برای شركت خود تاثیر گسترده ای داشته و این تنها یكی از مزایای آن است. شبکه های اجتماعی اکنون بخشی اساسی از هر استراتژی بازاریابی هستند.

مزایای استفاده از رسانه های اجتماعی آنقدر زیاد است که هرکسی که این منبع مقرون به صرفه را اجرا نکند ، یک فرصت خارق العاده بازاریابی را از دست می دهد. به راحتی می توان فهمید که بازاریابی در شبکه های اجتماعی یکی از عناصر اصلی موفقیت در بازاریابی است. بسیاری از بازاریابان با استفاده از این پلتفرم به پتانسیل رشد تجارت پی می برند. با این حال ، برخی از این متخصصان مطمئن نیستند که از کدام روش استفاده می کنند و آیا موثر هستند. طبق گزارش Social Media Examiner ، در حال حاضر حدود 96٪ از بازاریابان در بازاریابی شبکه های اجتماعی شرکت می کنند. اما 85٪ از شرکت کنندگان مطمئن نیستند که بهترین ابزارها برای استفاده از کدام ابزارها است. در ادامه با مزایای این روش آشنا خواهید شد.

تبلیغات در اینستاگرام

روشی مقرن به صرفه

بازاریابی شبکه های اجتماعی مقرون به صرفه ترینِ تبلیغات است. ثبت نام و ایجاد پروفایل، تقریباً در همه شبکه های اجتماعی رایگان است. پس در این صورت شما بودجه بیشتری را برای سایر هزینه های بازاریابی و تجارت میتوانید کنار بگذارید. اگر تصمیم دارید از تبلیغات پولی در شبکه های اجتماعی استفاده کنید ، همیشه کار خود را با جزئیات آغاز کنید تا ببینید چه انتظاری دارید. استراتژی خود را خوب تنظیم کنید و بودجه خود را افزایش دهید. فقط با صرف مقدار کمی وقت و پول می توانید فروش و بازدید خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. در نهایت هم مبلغی را که در ابتدا هزینه کرده اید با بازده بالا به جیب خود برمیگردانید.

افزایش آگاهی از برند

اجرای یک استراتژی درست در شبکه های اجتماعی شناخت برند شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد؛ زیرا با تعداد گسترده ای از مصرف کنندگان درگیر خواهید شد. برای شروع ، پروفایل های شبکه های اجتماعی را برای تجارت خود ایجاد کنید و تعامل با دیگران را شروع کنید. از کارمندان ، شرکای تجاری و حامیان مالی بخواهید صفحه شما را “لایک” کرده و “به اشتراک بگذارند”. هر پستی که به اشتراک گذاشته می شود به شبکه جدیدی از افراد معرفی می شود. به همین ترتیب آنها را به سمت مشتری های واقعی سوق دهد. هرچه افراد بیشتری از کسب و کار شما اطلاعات کسب کنند ، بهتر است. فقط با صرف چند ساعت در هفته ، نتایج بسیار خوبی خواهید گرفت.

Referral marketing strategy. Man attracting people with megaphone, friend loyalty program flat vector illustration. Teamwork, attracting audience concept for banner, website design or landing web page

افزایش بازدید سایت

بدون بازاریابی برند خود در شبکه های اجتماعی، مشتریان و بازدیدکنندگان شما فقط به مشتریان معمول و همیشگیتان محدود می شود. شما فقط در همان کلمات کلیدی سابق بالا خواهید بود. همچنین بدون استفاده از رسانه های اجتماعی در بازاریابی خود، دسترسی به افراد خارج از حلقه مشتریان سابق خود دشوارتر خواهد بود. هر پروفایل شبکه اجتماعی که به بازاریابی خود اضافه می کنید دروازه ای برای ورود به وب سایت شماست. هر محتوایی که پست می کنید فرصت دیگری برای به دست آوردن مشتری جدید است.

در رسانه های اجتماعی انواع مختلف افراد با پیشینه و رفتارهای مختلف وجود دارد. افراد مختلف با نیازهای مختلف و طرز تفکر متفاوت. انتشار محتوای شما در شبکه های مجازی، به این افراد اجازه می دهد تا به برند شما برسند. با بازاریابی در شبکه های اجتماعی می توانید به طور موثری تجارت خود را به طیف گسترده ای از مصرف کنندگان در سراسر جهان معرفی کنید.

افزایش رضایت مشتری

رسانه های اجتماعی یک پلتفورم شبکه ای و ارتباطی است. ایجاد صدا برای شرکت شما از طریق این سیستم عامل ها در انسانی سازی شرکت شما مهم است. مشتریان از اینکه می دانند وقتی روی صفحات شما نظر می گذارند ، به جای پیام خودکار ، پاسخ شخصی دریافت می کنند ،خوشحال میشوند. تأیید هر نظر نشان می دهد که شما به نظر بازدیدکنندگان خود توجه دارید و هدف شما ارائه بهترین تجربه است.

هر تعامل مشتری در اکانتهای کسب و کار شما فرصتی برای نشان دادن صمیمت و توجه نسبت به مشتریان است. رسانه های اجتماعی به شما امکان را می دهند که با پیام شخصی انتقادات و سوالات مشتریان را پاسخ دهید. برندی که به نظرات سوالات و شکایات مشتریان اهمیت دهد و پاسخشان را بدهد، محبوب است.

افزایش اعتماد به برند

تقریباً یکی از اهداف اصلی مشاغل ، دستیابی به یک مشتری وفادار است. رضایت مشتری و وفاداری به برند هم معمولاً همراه هم هستند. در نتیجه تعامل با مشتری بسیار مهم است. رسانه های اجتماعی فقط به معرفی محصولات/خدمات و تبلیغات برند شما محدود نمی شوند. مشتریان این شبکه ها را به عنوان یک کانال خدماتی می دانند که می توانند مستقیماً با تجارت ارتباط برقرار کنند.

اعتماد به برند

در ادامه همراه ما باشید تا استراتژیهای لازم برای بازاریابی در شبکه های مجازی را با شما در میان بگذاریم.

نویسنده مهسا سلیمیان

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.