بازاریابی ربایشی یا درونگرا : بهترین روش بازاریابی دیجیتال بازاریابی دیجیتال

بازاریابی ربایشی یا درونگرا : بهترین روش بازاریابی دیجیتال

بازاریابی ربایشی چیست؟

بازاریابی ربایشی (inbound marketing) یکی از بهترین روشهای مارکتینگ است. این روش (که در گروه دیجیتال مارکتینگ جای میگیرد) تکیه به جذب مشتری از طریق پایگاههای اطلاعات و محتواهای شما دارد. مخصوصاً محتوای مفید مرتبط. در راس پایگاهتان، وب سایت شما قرار دارد. صفحات شما در شبکه های اجتماعی هم رده های بعدی پایگاه شما هستند.

اولین فردی که ایده بازاریابی ربایشی را مطرح کرد برایان هلیگن (Brian Halligan) بود. کسی که Hubspot را بر اساس همین روش بازاریابی کرد.

بازاریابی ربایشی : بهترین روش بازاریابی دیجیتال

در بازاریابی ربایشی برعکسِ outbound marketing (بازاریابی بُرونی) قرار نیست شما به دنبال مشتری بروید و کلی هزینه صرف کنید. شما در واقع وقت و هزینه خود را صرف پربار کردن پایگاههای خود میکنید. طوری که شما در مسیر مشتری که به دنبال چیزی است قرار میگیرید و در نهایت او را به سمت نیازش هدایت میکنید. میپرسید چطور؟ خیلی ساده! شما وقتی چیزی را در گوگل سرچ میکنید، و صفحه ای را باز میکنید، جذب همین بازاریابی ربایشی شده اید.

پس شما به مشتریان کمک میکنید تا خیلی راحت به آنچه که دنبالش میکردند، دست بیابند. وقتی مشتری موفق میشود، یعنی شما موفق شده اید. این نوع بازاریابی فقط محدود به جذب مشتری نیست. در واقع کارش جذب و تعامل با مشتری و ایجاد رابطه ای صمیمی با او است.

بازاریابی ربایشی : بهترین روش بازاریابی دیجیتال

استراتژی‌های بازاریابی ربایشی

این استراتژی ها به شما کمک می کند تا به طور مؤثر برای مخاطبان هدف خود بازاریابی کنید. در زیر ، خواهید دید که استراتژی های خاصی برای هر یک از روش های جذب مشتری ، جلب توجه و ایجاد رابطه ای صمیمانه با مشتری وجود دارد. این استراتژیها به چرخاندن کسب و کار شما و رشد بهتر شما کمک شایانی خواهد کرد.

استراتژی جذب مشتری

استراتژی بازاریابی ربایشی با تولید محتوا گره خورده است. برای جذب مخاطب میتوانید با تولید و انتشار محتوا (مقالات وبلاگ ، پیشنهادات محتوا و رسانه های اجتماعی) شروع کنید. مثلاً می توان به راهنمایی در مورد نحوه استفاده از محصولات خود ، اطلاعاتی در مورد فواید ان و جزئیات مربوط به تبلیغات یا تخفیف ها اشاره کرد.

برای جذب مشتری در سطح عمیقتر و حرفه ای تر میتوانید تمام این مطالب را با یک سئوی حرفه‌ای بهینه کنید.

استراتژی تعامل با مشتری

هنگام استفاده از استراتژی های ربایشی برای درگیر کردن مخاطبان خود ، اطمینان حاصل کنید که با مخاطبان و مشتریان ارتباط برقرار می کنید. رابطه ای صمیمی که باعث شود آنها مدت ها مشتری شما بمانند. این استراتژی ممکن است شامل نحوه مدیریت و مدیریت تماس های فروش شما باشد. به چگونگی رسیدگی نمایندگان خدمات مشتری به تماس های مشتریان توجه کنید. علاوه بر این ، مطمئن باشید که شما همیشه به جای فروش محصول ، راه حل فروش هستید. این به شما اطمینان می دهد که تمام معاملات به توافق نامه های سودمند مشترک برای مشتری و تجارت شما ختم می شوند – به این معنی که شما برای مشتریان خود ارزش قائل می شوید.

استراتژی کسب رضایت مشتری

این استراتژی، اطمینان از خوشحالی ، رضایت و پشتیبانی مشتریان مدتها پس از خرید آنها را تضمین می کند. شما باید یک تیم پشتیبانی حرفه ای داشته باشید و در هر زمان مشتریان را چشتیبانی و راهنمایی کیند. گنجاندن رباتهای چت آنلاین ، نظرسنجی مشتریان، پشتیبانی و درخواست بازخورد از مشتریان ، راهی عالی برای کسب رضایت مشتری است.

توجه به شبکه های اجتماعی یکی دیگر از استراتژی های مهم در هنگام جلب رضایت مشتریان است. دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی ممکن است از یکی از نمایه های شما برای ارائه بازخورد ، پرسش سوال یا به اشتراک گذاشتن تجربه خود با محصولات یا خدمات شما استفاده کنند. به این تعاملات با اطلاعاتی که به فالوورها کمک می کند، پاسخ دهید. این نشان می دهد که به آنها اهمیت میدهید. به یاد داشته باشید ، یک مشتری راضی به یک طرفدار و تبلیغ برند تبدیل می شود ، بنابراین با تمام احتیاط همه تعاملات کوچک و بزرگ را انجام دهید.

نویسنده مهسا سلیمیان

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.