تبلیغات کلیکی PPC چیست و چه کاربردی دارد ؟ بازاریابی دیجیتال

تبلیغات کلیکی PPC چیست و چه کاربردی دارد ؟

PPC ، پر طرفدارترین تبلیغ آنلاین، در واقع مخفف عبارت Pay Per Click است به معنای تبلیغات کلیلی. نوعی بازاریابی دیجیتال یا تبلیغ آنلاین است که کاربران با کلیک بر روی تبلیغ به سایت شما هدایت میشوند. در واقع هزینه ی این تبلیغ بر اساس تعداد دفعاتی ست که کاربران بر آن تبلیغ کلیک کنند.

تبلیغات کلیکی PPC

تبلیغات در موتورهای جستجو یکی از محبوب ترین اشکال PPC است. هنگامی که کسی کلمه کلیدی مرتبط با بیزنس شما را جستجو می کند، موتور جستجو، شما را به او پیشنهاد میدهد. مثال بارز استفاده از تبلیغات کلیلی هم تبلیغات گوگل اد (google adwords) که در نتیج جستجویش نشان میدهد. حساب گوگل خود را شارژ میکنید و به ازای هر کلیک بر تبلیغ شما، مبلغی از حساب گوگلتان کم میشود.

مزایای استفاده از PPC

مناسب برای شناساندن برند

هرچه تبلیغات PPC شما بیشتر نشان داده می شود ، افراد بیشتری نام تجاری شما را می بینند (و بعداً آن را تشخیص می دهند). این برای ایجاد اعتبار شرکت شما به صورت آنلاین عالی است؛ حتی اگر افراد در ابتدا روی تبلیغات شما کلیک نکنند.

کنترل و بهینه سازی هزینه

این روش تبلیغات بسیار مقرن به صرفه است. شما میتوانید بر اساس بودجه ی خودتان آن را تنظیم کنید.

پرداخت به ازای هر کلیک

یکی از مزایای مهم PPC این است که شما به ازای هر کلیک هزینه پرداخت می کنید. این بدان معناست که شما فقط در مواقعی که شخصی با تبلیغ شما تعامل می کند ، هزینه می کنید و فرصتی برای تبدیل فراهم می کنید.

هدفمندی PPC بر اساس ویژگی کاربران

شما می توانید تبلیغات خود را با توجه به ویژگی هایی از قبیل مشخصات جمعیتی ، علایق ، فعالیت های آنلاین گذشته و … ، به سمت کاربران هدف قرار دهید. حتی می توانید به افرادی که اخیراً از وب سایت شما بازدید کرده اند اما خریدی نکرده اند ، تبلیغات را ارائه دهید.

تبلیغات کلیکی PPC

هدف مندی بر اساس مشتریان بالقوه

یکی دیگر از مزایای تبلیغات PPC این است که شما می توانید تبلیغات خود را مستقیماً به افرادی که بیشتر مشتری می شوند ، نشان دهید. با انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی ، می توانید هنگام جستجوی اطلاعات در مورد محصولات یا خدمات خود ، در جستجوی کلمات کلیدی باشید که مشتریان بالقوه در جستجوی آنها هستند. سپس، می توانید روی این کلمات کلیدی پیشنهاد دهید و تبلیغ خود را در مقابل آن کاربران قرار دهید.

مناسب برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک

کسب و کار شما چه بزرگ و قدرتمند باشد و چه تازه و نوبنیاد، این نوع تبلیغ قطعاً نتایج خوبی برای شما خواهد داشت.

تست کردن تبلیغات مختلف و بررسی بازدهی PPC

هر ارائه دهنده PPC آماری را در تبلیغات شما ارائه می کند. در این صورت میتوانید استراتژی های بازاریابی خود را اصلاح کرده و مزایای تبلیغات PPC را در عمل مشاهده کنید. این آمار همچنین به شما نشان می دهد که سود قابل توجهی از سرمایه خود دریافت می کنید یا نه. اگر اینگونه نباشد ، می توانید در عرض چند دقیقه به راحتی آن را تغییر دهید.

نویسنده مهسا سلیمیان

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.