طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی در 10 قدم

در تبلیغات همه چیز برای جلب توجه است، نه؟ پس باید هدف طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی در همین سمت و سو باشد. یک شرکت تبلیغاتی قرار است مخاطب را وادار به توجه و تشویق به خرید کند. قرار است برند را به یاد ماندنی، قابل تشخیص و منحصر بفرد جلوه دهد. اگر یک متخصص تبلیغات هستید، یا با یک شرکت تبلیغاتی کار می کنید تا برندسازی آنها را مدیریت کنید، پس می دانید که همه اینها چقدر مهم است. در عین حال تبلیغات خوب از خود شرکت تبلیغاتی شروع می شود.

به هر حال، اگر نتوانید یک برند جالب توجه، به یاد ماندنی، قابل تشخیص و منحصر به فرد برای خود ایجاد کنید، چگونه می توانید مشتریان خود را متقاعد کنید که می توانید همین کار را برای آنها انجام دهید؟ شما نه تنها به یک لوگو عالی برای کسب و کار خود نیاز دارید، بلکه باید مهارت های خود را نیز به نمایش بگذارید. بیایید به فرآیند طراحی لوگو شرکت های تبلیغاتی نگاهی بیندازیم و از آنها الهام بگیریم.

فرآیند طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی

چه در حال ایجاد لوگو برای یک شرکت تبلیغاتی عمومی باشید، چه برای یک مکان خاص به یک لوگو نیاز داشته باشید – برای مثال، یک لوگوی تبلیغاتی تلویزیونی – روند کلی به یک شکل است. در ده مرحله گام به گام طراحی لوگو شرکت های تبلیغاتی همراه ما باشید.

برند خود را بشناسید

شناخت برند قدم اول است زیرا شخصیت برند باید لحن هر تصمیم خلاقانه ای را که هنگام طراحی لوگوی تبلیغاتی خود می گیرید تعیین کند. قبل از شروع باید بریفی از برند داشته باشید تا بتوانید به سراغ ایده پردازی و طراحی بروید.

طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی در 10 قدم

در مورد رقبا تحقیق کنید

این مهم است، زیرا ایجاد یک لوگوی منحصر به فرد نه تنها برای برندسازی داخلی، بلکه برای اثبات توانایی های تبلیغاتی شما به مشتریان بالقوه شما حیاتی است. شما نمی خواهید در نهایت با نماد تبلیغاتی کپی برداری مواجه شوید، بنابراین فقط “png لوگوی تبلیغات” را در گوگل تایپ نکنید و سپس آن را اجرا کنید!

ایده های طوفان فکری

یک راه عالی برای انجام این کار این است که واقعاً روی ویژگی‌هایی تمرکز کنید که برند را شناسایی می‌کنند و برند شما با چیزهای دیگر مانند حیوانات مشترک است. این یک راه عالی برای شناسایی یک “مسکات” بالقوه برای برند شما است. این واقعاً به مشخصات برند بستگی دارد، اما این باید به شما ایده دهد که به دنبال چه چیزی باشید. سه یا چهار «ویژگی شخصیتی» که به برند شما تعلق دارد را بنویسید. این ویژگی های شخصیتی شما را به چه فکر می کند؟

طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی در 10 قدم

حتی در این عصر دیجیتال، بسیاری از طراحان دوست دارند زمانی که در مرحله طوفان فکری هستند با خودکار، مداد و کاغذ کار کنند. با استفاده از ایده هایی که قبلاً یادداشت کرده اید، کل صفحه را با ایده های لوگو پر کنید. شاید لازم باشد از انواع لوگو (تصویری، لوگو تایپ و یا ترکیبی) اتود بزنید. آیا هیچ یک از آنها را آنقدر دوست ندارید که آنها را بیشتر توسعه دهید؟ یک صفحه دیگر را پر کنید. به خودتان زمان بدهید و به یاد داشته باشید که اگر احساس می‌کنید ذهنتان بلوکه شده، به منابع الهام‌بخش خود برند بازگردید.

چند طرح را جدا و بر روی آنها تمرکز کنید

چند طرح را برای تمرکز بر روی آنها انتخاب کنید و روی اصلاح آنها به یک لوگوی واقعی کار کنید. به عنوان مثال، اگر برای یک کارگردان خلاق طراحی می‌کنید، سپس به چند طرح با مفاهیم مختلف مانند لوگوی تولید فیلم، نماد بازی یا موارد مشابه محدود کنید. سعی کنید به دو یا سه تا بچسبید تا غرق نشوید. آنچه را که در مورد آنها دوست دارید، چرا با شما صحبت می کنند و نحوه ارتباط آنها با برند را تجزیه و تحلیل کنید. آیا آنها نماینده خوبی برای شرکت شما هستند؟

لوگو را وارد نرم افزار کنید

لوگو را با استفاده از نرم افزار انتخابی خود توسعه دهید. برنامه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. اما بهترین نرم افزار طراحی لوگو Adobe Illustrator است.

انتخاب فونت و رنگ لوگو شرکت تبلیغاتی

رنگ و فونت را بر اساس برند خود انتخاب کنید. رنگ‌ها و فونت‌ها فاکتورهای مهمی هستند – حتی اگر تصمیم به استفاده از یک طرح سیاه و سفید داشته باشید، و حتی اگر بخواهید به جای لوگوی ترکیبی یا مبتنی بر متن، از لوگوی نماد تبلیغاتی استفاده کنید. هنوز هم تصمیمات خلاقانه معتبری هستند که نیاز به توجه دارند.

تنظیم layout

فاصله و طرح بندی (layout) را تنظیم کنید و جزئیات را تغییر دهید. عناصر خود را کنار هم قرار دهید و یک نمونه اولیه ایجاد کنید.

دریافت بازخورد دیگران

اگر برای شرکت تبلیغاتی خود لوگو طراحی می کنید، از سایر کارمندان یا افراد دیگر بپرسید که آیا فکر می کنند این لوگو با برند شما مطابقت دارد یا خیر. اگر برای مشتری طراحی می کنید، اکنون زمان آن است که لوگو را به نمایش بگذارید و دیدگاه او را دریافت کنید.

طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی در 10 قدم

تنظیمات نهایی را بر اساس بازخورد انجام دهید و لوگوی خود تکمیل کنید.

این ده مرحله را می توان برای طراحی لوگو برای هر بازار یا کسب و کاری دنبال کرد. با این حال، برای اینکه واقعاً بازی طراحی خود را برای طراحی لوگوی تبلیغاتی تقویت کنید، هوشمندانه است که نگاهی به آنچه که لوگوهای تبلیغاتی را منحصر به فرد می کند بیاندازید.

این ده مرحله را می توان برای طراحی لوگو برای هر بازار یا کسب و کاری دنبال کرد. با این حال، برای اینکه واقعاً بازی طراحی خود را برای طراحی لوگوی تبلیغاتی تقویت کنید، هوشمندانه است که نگاهی به آنچه که لوگوهای تبلیغاتی را منحصر به فرد می کند بیاندازید.

چه ویژگیهایی لوگو شرکت تبلیغاتی را منحصربفرد میکند؟

رنگ، فونت، شکل، فاصله، سبک، نوع لوگو – همه اینها عناصری هستند که برای لوگوی شما باید در نظر گرفته شوند. اما برخی از نمادها یا نمادهای تبلیغاتی کلاسیک که ممکن است برای یک گرافیک لوگو در نظر بگیرید چیست؟

گرافیک ها اغلب تحت تأثیر بازار یا جایگاهی هستند که برای آن ایجاد شده اند. بنابراین آنها معمولاً دارای تاریخچه یا الهاماتی هستند که در آن بازار یافت می شود.

نمادهای تبلیغات

برای یک لوگوی تبلیغاتی سنتی، این می تواند چیزی باشد که با استفاده از رنگ های روشن برای جلب توجه، علامت «فروش» را تداعی کند. اما می تواند نمادهای تبلیغاتی کلاسیک مانند:

  • نماد مگافون یا بلندگو
  • علامت تعجب
  • ستاره
  • بنر
  • چشم
  • لامپ روشن
طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی در 10 قدم
طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی در 10 قدم

هر چیزی که بیننده را به فکر تبلیغات بیاندازد، یک بازی منصفانه برای یک لوگوی تبلیغاتی است. انتخاب یک نماد تبلیغاتی که به وضوح با کسب و کار مشخص می شود، بین برند شما و مخاطبان بالقوه شما کوتاه می شود. می‌توانید از یک سازنده لوگوی تبلیغاتی برای ایده‌ها یا طوفان فکری با دوستان یا همکاران استفاده کنید.

نمادهای تبلیغاتی به این دلیل خوب هستند که ایده ” جلب توجه” را به یک نماد یا ایکون مرتبط می کنند. بنابراین، برای مثال، نماد مگافون مفهومی کاملاً واضح دارد که در همه ی جای جهان قابل شناسایی است.

نمادهای دیگر، مانند انفجار ستاره یا بنر، برای جلب توجه به لوگو به سادگی با شکل اصلی طراحی شده اند. آرم های لامپ و نمادهای چشم نیز مانند لوگوی SmartSites جلب توجه می کنند.

طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی در 10 قدم

نویسنده مهسا سلیمیان

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.