سئو on page یا سئو داخلی چیست؟ هر آنچه باید بدانید! سئو

سئو on page یا سئو داخلی چیست؟ هر آنچه باید بدانید!

سئو یکی از مهمترین بخش ها در بازاریابی دیجیتال است. بسیاری از هزینه های امروزی در دیجیتال مارکتینگ صرف سئو سایت می شود.

حال سئو از بخش های مختلفی نیز تشکیل شده است که عبارتند از :

  • سئو فنی
  • سئو داخلی یا On Page
  • سئو خارجی یا Off Page

برای داشتن سئو خوب باید به هر سه بخش توجه کرد ولیکن سئو On Page یا داخلی بسیار مهم است که ما در این مقاله به بررسی این بخش از سئو خواهیم پرداخت.

فاکتور های مختلف در سئو داخلی عبارتند از :

  • عنوان مطلب یا title
  • هدینگ مطالب یا h1، h2 و…
  • کلمات کلیدی در متن
  • استفاده از تصاویر و بهینه سازی تصاویر
  • مشارکت کاربران
  • جلوگیری از ادمخواری کلید واژه ها
  • ادرس url مطلب شما
  • توضیحات متا

المان های بالا بخش هایی از المان های سئو داخلی هستند که به آن ها خواهیم پرداخت.

1. عنوان مطلب یا title : قلب تپنده متن شما

یکی از بخش های بسیار مهم در یک مقاله یا مطلب عنوان ان است. عنوان مطلب گویایی همه ی مطالب داخل ان است. در صورتی که عنوان خوبی انتخاب نکنید، مطلب شما ممکن است اصلا دیده نشود. برای همین است که ما به آن قلب تپنده متن می گوییم. پس یک عنوان خوب برای سئو مناسب است و باید در انتخاب ان توجه کرد!

2. هدینگ مطالب یا h1، h2 و… ! اصل یا فرع ؟ مسئله این است!

این که هدینگ ها اصل هستند یا فرع یک سوال بسیار مهم است. گوگل می گوید که هدینگ ها ارزشی برابر با متن دارند! البته وقتی خود گوگل این مورد را بیان می کند باید به اون اعتماد کرد ولیکن ایا شما به عنوان یک فرد و انسان حاضر به خواندن متنی هستید که از بالا تا پایین صفحه یک نواخت هست! آیا شما مایل هستید این مطلب را تا اخر بخوانید! من می توان با اطمینان 90 درصد بگویم خیر شما در همان پاراگراف اول متن را رها می کنید! چون برای شما جذاب نیست! اما هدینگ ها می توانند متن را از یکنواختی در بیاورند و شما می توانید به راحتی متن را بخوانید! این اصل خوانایی در سئو سایت است که باید به ان توجه کنید!

3. کلمات کلیدی در متن و تاثیر در سئو On page ! معیار تشخیص اول حق از باطل!

یکی از مواردی که باید به ان توجه کرد استفاده مناسب از کلمات کلیدی در متن است! شما نباید بیش از حد از کلمه کلیدی در متن استفاده کنید. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی باعث اسپم شدن مطلب شما می شود، و استفاده نکردن از کلمات کلیدی باعث می شود که ربات های گوگل مطلب شما را نامربوط تشخیص دهند.

برای مثال همین مطلب که در مورد سئو on page را مشاهده کنید! اگر در متن از واژه سئو داخلی یا On page استفاده نشود، قطعا این مطلب نباید در این مورد باشد و ممکن است اسپم باشد ولیکن اگر هم زیاد از این کلمه استفاده شود احتمال ان می رود که از عمد از این کلمه زیاد استفاده شده تا کاربر به سایت کشانده شود.

همیشه این موضوع را در ذهن داشته باشید که ربات ها هوشند هستند و هوش انسانی در نوشتن ربات ها دخیل است! اگر هوش بیشتری نداشته باشند، قطعا هوش کمتری ندارند!

4. استفاده از تصاویر و بهینه سازی تصاویر : ورود به بخش تصاویر گوگل!

بخش بسیار مهمی از جستجو به بخش تصاویر اختصاص دارد! این که شما در کنار این که برای جستجوی مطلب گوگل تلاش می کنید، برای تصاویر هم تلاش کنید باعث ارزش افزوده برای کار شما خواهد بود. شما با یک تیر دو نشان را خواهید زد و در نهایت برای سئو داخلی شما موثر خواهد بود.

پس برای این که در بخش تصاویر خوب عمل کنید بهتر است، تصاویر اختصاصی خود استفاده کنید. حال اگر تصویر اختصاصی ندارید، از تصویر سرچ گوگل برای مطلب استفاده ننمایید. چون الگوریتم های گوگل این تشابهات را شناسایی می کنند. این دیگه ابتکار شماست که چه تصویری استفاده کنید که گوگل متوجه ان نشود و اختصاصی باشد. تا در نهایت جایگاه شما در صدر باشد.

سئو on page یا سئو داخلی چیست؟ هر آنچه باید بدانید!

برای سئو داخلی تصاویر از alt تصاویر استفاده کنید تا متن به تصویر اضافه کنید و گوگل بتواند موضوع تصویر را تشخیص دهد و در موتور جستجوی خود نشان دهد.

5. مشارکت کاربران کلید اصلی مطالب کاربر محور!

شاید برای شما سوال باشد که مشارکت کاربر چه ارتباطی با سئو دارد! باید بدانید که مشارکت کاربران کلید اصلی سئو داخلی سایت است. حال این مشارکت کاربر روش های مختلفی دارد. برای مثال قرار دادن مطالب جالب و هم موضوع در پایین مطلب یا بین مطلب و یا تشویق با تخفیف زیاد! همه این موارد باعث می شود که کاربر شما در سایت شما مشارکت داشته و در سایت شما بماند.

این مشارکت کاربر باعث افزایش ارزش مطلب و سایت شما خواهد شد و در یک کلمه کاربر پادشاه گوگل است!

کاربر پادشاه گوگل است!

6. جلوگیری از ادمخواری کلید واژه ها

از این واژه در انگلیسی، Keyword Cannibalization یاد می شود. استفاده از کلید واژه معین در چندین صفحه باعث می شود که این مشکل پیش بیاید. ادمخواری کلید واژه ها باعث می شود که گوگل در سایت شما گیج شود و بین صفحات شما رقابت ایجاد شود. زیرا با توجه به الگوریتم گوگل اگر چند صفحه دارای یک کلید واژه خاص باشند طبق الگوریتم دیورسیتی گوگل، فقط یه صفحه نمایش داده می شود. اما نکته بد ماجرا این است که این صفحات به رقابت با هم خواهند پرداخت به جای این که کمک دهنده به هم باشند و همین موضوع باعث می شود قدرت صفحات شما کم شود.

برای این موضوع باید از تگ Canonical  روی صفحات مهم خود استفاده کنید که این صفحات به عنوان صفحات اصلی شناخته شوند.

7. ادرس url صفحه

ادرس url یکی از بخش های مهم در سئو on page می باشد. url همانند عنوان باعث می شود که ارتباط مقاله به کلیدواژه مشخص شود. برای مثال در صورتی که عنوان مقاله در مورد سئو باشد و در بخش ادرس url مقاله در مورد ورزش فوتبال باشد، به نظر شما گوگل به این موضوع مشکوک نمی شود. ادرس url به اهمیت عنوان نیست اما نباید از ان را نیز نادیده گرفت.

8. توضیحات متا : جاذب کاربران

یکی از موارد که در سئو مهم است توضیحات متاست. توضیح متا زیاد در سئو تاثیر گذار نیست اما در جذب کاربر بسیار موثر است. به این معنی که کاربران با مشاهده توضیح متا شما بر روی ان کلیک می کنند، زیرا فکر می کنند پاسخ ان ها داخل مطب شماست اما با نوشتن یک متای نامناسب ممکن است کاربران دیگر وارد سایت شما هم نشوند.

پس یک متا مانند یک چکیده برای یا کتاب است. شما با مشاهده متن پشت کتاب یا چکیده به خواندن ان مشتاق می شوید یا درون قفسه کتابخانه قرار می دهید.

سوالات متداول سئو داخلی یا onpage

سئو داخلی یا on page چیست؟

سئو on page سئویی است که دارنده سایت می تواند مستقیما خود مدیریت کند و بهبود ببخشد.

بخش اصلی سئو داخلی چیست؟

بخش اصلی سئو داخلی، سئو مقالات و صفحات سایت است که شامل بخش های مختلفی از جمله عنوان، تصویر، متن اصلی، کلید واژه و .. می باشد.

در این مطب به بررسی یکی از مهمترین بخش های سئو یعنی سئو داخلی یا onpage پرداختیم. امیدواریم این مطلب مورد پسند شما واقع شده باشد. شما می توانید در مقاله زیر می توانید برای بهبود سئو و رتبه در موتور های جستجو بهره ببرید.

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.