طراحی کارت ویزیت |  روش طراحی کارت ویزیت استاندارد هویت بصری

طراحی کارت ویزیت | روش طراحی کارت ویزیت استاندارد

احتمالا اولین قدم شما برای بازاریابی و آشنایی با برندتان در بخش هویت بصری بعد از طراحی لوگو سفارش کارت ویزیت است. کارت ویزیتی که قطعا شامل لوگو و اطلاعات مختصری در مورد ارتباط با شما است. اما آیا میدانید به عنوان کارفرما یا طراح، این کارت ویزیت چه استاندارهایی در طراحی و از نظر بازاریابی باید داشته باشد؟ ما در این مقاله علاوه بر راهنمایی شما در سفارش/ طراحی کارت ویزیت، قالب آماده ی کارت ویزیت را هم برای شما قرار داده ایم.

ست اداری: کارت ویزیت

یکی از بخش های مهم هویت برند مربوط به طراحی ست اداری میشود. ست اداری با توجه نوع کسب و کار و البته درخواست کارفرما میتواند شامل موارد بسیاری باشد، اما کارت ویزیت در صدر لیست قرار دارد. طراحی کارت ویزیت شاید ساده به نظر برسد، اما نکات بسیار مهمی دارد که باید به آن توجه کرد.

طراحی کارت ویزیت |  روش طراحی کارت ویزیت استاندارد

نکات فنی و طراحی کارت ویزیت

کارت ویزیت قرار است چاپ شود، پس باید طراحی آن به سبکی باید که در چاپ مشکلی برای آن پیش نیاید. البته شما باید در انتخاب چاپخانه هم دقت کافی داشته باشید تا با مدرن ترین تجهیزات کار چاپ سفارش شما را انجام دهند.

  • سایز: کارت ویزیت با ابعاد مختلفی قابل چاپ است. معمولا سایز استاندارد برای قالب مستطیل 8/5 در 5/5 و برای قالب مربع 5/5 در نظر گرفته میشود. طراح باید دقت داشته باشد که طرح، از هر طرف تقریبا 5 میلیمتر با حاشیه ها فاصله داشته باشد. در این صورت خطاهای برش، آسیبی به طرح وارد نمیکند.
  • رنگ: مود رنگی کارت ویزیت را باید بر روی CMYK قرار دهید. همچنین رزولوشن را بر روی 300 قرار دهید.
  • چاپ: شادی تا به حال اسم چاپ دیجیتال یا افست به گوشتان خورده است. اما چاپ دیجیتال با افست در طراحی کارت ویزیت چه تفاوتی دارد؟ چاپخانه حتما در مورد جزئیات این دو برای شما توضیحاتی خواهد داد. اما به طور کلی چاپ افست برای تیراژ بالا بسیار مقرون به صرفه تر است و البته کیفیت چاپی و رنگی خیلی بهتری دارد.(برای تعداد کم چاپ افست انجام نمیدهند.) چاپ دیجیتال برای تیراژ پایین توصیه میشود و البته کیفیت افست را به شما نمیدهد.
  • نوع برش: در ضمن اگر قرار باشد کارت ویزیت شما گوشه های گرد داشته باشد، میتوانید در طراحی نیز آن را پیاده سازی کنید و یا به چاپحانه بگویید که برش گوشه ها را گرد بزند.
  • بافت و ضخامت کارت: بهتر است برای سفارش کارت ویزیت نوع ضخامت کارت را هم انتخاب کنید. پیشمهاد ما این است که کارت ویزیت را از جنسی مرغوب و محکم سفارش دهید تا عمر بیشتری در کیف و جیب مشتری داشته باشد!
طراحی کارت ویزیت |  روش طراحی کارت ویزیت استاندارد

نکات طراحی به لحاظ بازاریابی

طراحی کارت ویزیت شما باید به گونه ای باشد که مخاطب به سرعت اطلاعاتی که میخواهد را بیابد. اطلاعات تماس و لوکیشن شما نباید بین انبوه طرح و نقش های عجیب و غریب (که به سرعت هم دمده میشوند) گم شود! بیایید بپذیریم که طرح هر چه ساده تر باشد زیبایی بصری بیشتری خواهد داشت. اتفاقا طراح های حرفه ای که به خوبی از بازاریابی سر در می آورند، بهتر میتوانند طرحی ساده و مینیمال به شما تحویل دهند.

بهتر است کیو آر کدی داشته باشید تا تمام اطلاعات شما نظیر سایت، شماره تماس، شبکه های اجتماعی شما و … در آن وجود داشته باشد. به این ترتیب مشتریان با اسکن آن کد خیلی سریع میتواند با شما ارتباط برقرار کنند. قبول کنید یکی یکی وارد کردن شماره تماس شما یا حروف ادرس سایت شما برای مردم پر مشغله و عجول امروزی سخت است و ممکن است کلا بیخیال شما شوند. تیم طراحان ایران وبر به خوبی میدانند چگونه این کار را خیلی حرفه ای برای شما انجام دهند.

خاص باشید تا دیده شوید

طراحی کارت ویزیت، همین هویت بصریِ قدیمی میتواند خیلی راحت شما را به موفقیت در مارکتینگ برساند. خلاقیت و ایده پردازی ناب و جدید در این زمینه منجر به فروش چند برابری میشود. خیلی ساده وقتی همه ی کارت ویزیت ها پر طرح و نقش است با برش تیز و مستطیل شما مربع های گوشه گرد بدون طراحی اضافه را انتخاب کنید. شاید حتی مات بودن کارت ویزیت به جذابیت چندبرابری آن کمک کند. نمونه های زیر (و البته دو نمونه ی بالا) بخشی از طراحی کارت ویزیت های طراحی شده توسط تیم طراحان ایران وبر است.

طراحی کارت ویزیت |  روش طراحی کارت ویزیت استاندارد
طراحی کارت ویزیت |  روش طراحی کارت ویزیت استاندارد

نویسنده مهسا سلیمیان

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.