طراحی سایت با amp چیست؟ طراحی سایت با استفاده از amp آموزش

طراحی سایت با amp چیست؟ طراحی سایت با استفاده از amp

به تازگی گوگل از یک فریم ورک جدیدبه نام AMP برای افزایش سرعت بارگزاری سایت در موبایل پرده برداشته است. این فریم ورک به صورت قابل ملاحظه ای سرعت سایت شما را برای موبایل بالا می برد و باعث می شود که کاربران از با کم سرعت ترین اینترنت نیز بتوانند به سرعت صفحات شما را باز کنند. این فریم ورک با توجه به این که سرعت را به شدت افزایش می دهد باعث می شود که سئوی سایت شما نیز به شدت تحت تاثیر قرار گیرد. با ایران وبر همراه باشید.

AMP چیست؟

AMP همانطور که در بالا ذکر شد یک فریم ورک جدید است که توسط گوگل و توییتر برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب در موبایل ایجاد شده است. AMP مخفف

Accelerated Mobile Pages  می باشد. به راحتی با دیدن کلمه ی اصلی می توان به پر شتاب بودن لود صفحات پی برد. گوگل و توییتر در این فریم ورک کد های اختصاصی به کار برده اند که سرعت لود انها بسیار بالا می باشد. این سرعت به راحتی به کاربران این امکان را می دهد که در لحظه صفحه را مشاهده کنند.

amp چیست؟ طراحی سایت با استفاده از amp

AMP چه محدودیت هایی دارد؟

AMP یک فریم وردک اختصاصی است و گوگل برای این که سرعت لود صفحات را بالا ببرید از این فریم ورک استفاده کرده است. بنابراین اگر بتوان از همه ی امکانات نسخه ی اصلی سایت در این کد نویسی استفاده کرد، تغییری در سرعت سایت ایجاد نخواهد شد. بنابراین محدودیت های اساسی ای در این نوع از کدنویسی وجود دارد. از جمله ی انها می توان به حذف تبلیغات از سایت اشاره کرد. به طور کلی گوگل قابلیت تبلیغات را از نسخه ی AMP حذف نکرده است اما برای استفاده از تبلیغات باید از تبلیغات استاندارد استفاده نمود که سرعت بارگذاری را کاهش ندهد. در حال حاضر شرکت ایرانی ای که بتواند از AMP پشتیبانی کند وجود ندارد اما امیدواریم که شرکت های ایرانی در زمینه تبلیغات دیجیتال پشتیبانی از AMP را برای تبلیغات خود در نظر بگیرند. اما علاوه بر محدودیت های بالا می توان به محدودیت های دیگری نیز اشاره کرد. برای مثال برای Css شما نمی توانید از انواع css استفاده نمایید و بعضی از کد های پر کاربرد را می توانید استفاده نمایید.

مزیت برتر AMP چیست؟

مهمترین مزیت AMP در سایت شما، کش شدن صفحات در گوگل می باشد. دلیل ان نیز دوباره به افزایش سرعت سایت شما بر می گردد. با کش شدن سایت شما در گوگل علاوه بر افزایش سرعت، تاثیر به سزایی در سئوی سایت شما خواهد داشت.

سئوی AMP

چگونه در سایت خود AMP را فعال کنم؟

برای فعال سازی نسخه ی پرشتاب در سایت خود می توانید نسخه ی پر شتاب سایت خود را به ما بسپارید. این نسخه از طراحی به صورت اختصاصی برای سایت شما خواهد بود و بهینه سازی کامل برای سایت شما انجام خواهد گرفت. با گروه طراحان ایران وبر تماس برقرار کنید.

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.