بهترین ابزارهای طراحی UI و UX در سال 2023 آموزش طراحی سایت

بهترین ابزارهای طراحی UI و UX در سال 2023

هدف از طراحی رابط کاربری (UI) دستیابی به زیبایی، هماهنگی و قابلیت استفاده هنگام چیدمان یک وب سایت با عناصری مانند تایپوگرافی، طرح های رنگی و تصاویر است. در طراحی تجربه کاربری (UX)، هدف پیش‌بینی سفر کاربر و تجربه کاربر در طراحی سایت و یا طراحی اپلیکیشن است.

آنچه در این مقاله خواهید خواند :

چه یک طراح حرفه ای یا یک کارآفرین عملی باشید، امروزه اپلیکیشن های زیادی برای کمک به شما در انجام این کار وجود دارد. بنابراین در این مقاله، بهترین ابزارهای طراحی UI و UX را برای شما و طراحی وب سایت شما که یکی از راهنما های عملی برای سادگی کار شماست، گراوری کرده این.

ابزارهای زیر شامل طیف گسترده ای از راه حل ها است که به شما در استراتژی، سازماندهی، تجسم و اجرای طرح ها و تعاملات که به طراحی ux وب سایت و اپلیکیشن کمک می کند. علاوه بر این، نیازی نیست که یک طراح حرفه ای باشید یا مهارت های برنامه نویسی داشته باشید تا از مزایای این راه حل ها بهره مند شوید.

FlowMapp

طراحی UX یک محصول را در نظر می گیرد – از طراحی آن تا راه اندازی آن. این فرآیند شامل پنج مرحله است: ایده‌پردازی و تعریف، تحقیق، تجزیه و تحلیل، طراحی، آزمایش، و سپس نهایی‌سازی، راه‌اندازی و تکرار.

برای کمک به شما در سه مرحله اول فرآیند، FlowMapp تعدادی ابزار و الگوهای UX را ارائه می دهد که به موارد زیر کمک می کنند:

  • شخصیت های کاربر
  • جریان های کاربر
  • نقشه های سفر مشتری
  • نقشه های سایت

این برنامه مبتنی بر وب همچنین قابلیت اشتراک گذاری و مشارکت مشتریان را برای تیم ها فراهم می کند.

Miro

طراحان UX و UI از ابزارهای تخته سفید در طول فرآیند خود برای بخش طوفان فکری، برنامه ریزی، تکرار و طراحی استفاده می کنند. Miro یک ابزار تخته سفید است که با قالب‌های UX از پیش ساخته شده و وایر فریم های مختلف همراه است.

همچنین می‌توانید از آن برای رابط کاربری استفاده کنید، زیرا تصاویر، فایل‌ها و ابزارهای شخص ثالث را به تخته سفید خود اضافه می‌کنید و از همکارانتان می‌خواهید که با ویژگی‌های نظر دادن و رای دادن بازخورد بدهند. این برنامه برای مرورگر، دسکتاپ (مک و ویندوز) و همچنین دستگاه های موبایل و تبلت (iOs و Android) در دسترس است.

ابزار Miro UX

Balsamiq (بالسامیک)

هنگامی که به مرحله طراحی رسیدید، احتمالاً وایرفریم های مختلفی ایجاد خواهید کرد تا تفکر و نگاه خود را به اشتراک بگذارید.

Balsamiq یک ابزار طراحی UI است که کاربران را قادر می سازد تا به سرعت این طرح های صفحه وب را ایجاد کنند. علاوه بر تعیین ساختار و اجزای اصلی برای هر صفحه، کاربران می‌توانند بر اساس دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌های خاص، با استفاده از مؤلفه‌ها و نمادهای رابط کاربری از پیش ساخته شده (مانند دکمه‌ها، فرم‌ها، رسانه و غیره) فریم‌های سیمی ایجاد کنند. کشیدن و رها کردن ابزار رابط را می توان در عرض چند دقیقه تسلط یافت و از طریق مرورگر یا برنامه دسکتاپ (مک و ویندوز) به آن دسترسی داشت.

ابزار Balsamiq UX

فیگما

Figma یک راه حل چند منظوره وب، دسکتاپ و موبایل است که کل فرآیند طراحی UI و UX را در بر می گیرد. سه مرحله اول را می توان از طریق تخته سفید آنلاین FigJam تکمیل کرد. از آنجا، می‌توانید هر دو وایرفریم‌های lo-fi و نمونه‌های اولیه hi-fi خود را از برنامه اصلی Figma طراحی و آزمایش کنید و همچنین طرح‌های خود را برای ساخت به توسعه‌دهندگان بسپارید.

پلاگین هایی که به طور خاص برای Figma ایجاد شده اند باعث می شوند روند طراحی یک وب سایت هموارتر و سریع تر پیش برود. به عنوان مثال، پلاگین هایی برای بررسی املا، ادغام عکس های استوک و تجسم داده ها وجود دارد.

فیگما به تازگی توسط Adobe خریداری شده است و دلیل ان نیز فقط کیفیت و قابلیت های منحصر به فرد این برنامه است.

Adobe XD

این برنامه یک نرم افزار تخصصی ادوبی در زمینه طراحی UI و UX است. از میان همه برنامه‌های مجموعه Creative Cloud، Adobe XD بهترین گزینه برای طراحی UI و UX است و از طریق دسکتاپ یا موبایل قابل دسترسی است. از آنجایی که بخشی از خانواده بزرگتر Adobe است، کاربران از ویژگی‌های داخلی نیز بهره می‌برند که در دیگر برنامه‌های طراحی رابط کاربری پیدا نمی‌کنند. برای مثال:

  • طراحی وکتور
  • بلور کردن ابجکت ها
  • حالت ترکیبی
  • انیمیشن Lottie
  • فونت های Adobe

ویرایشگر طراحی آن، کاربران را قادر می‌سازد تا قاب‌ها، مدل‌ها و نمونه‌های اولیه را از یک ابزار طراحی کنند—بنابراین پس از شروع کار با Adobe XD، نیازی به تغییر ابزار به ابزار دیگر نیست. ویژگی همکاری آن امکان ویرایش همزمان با نظرات و ذکرهای درون برنامه را فراهم می کند.

علاوه بر این، دارای یک سیستم طراحی داخلی است، بنابراین می‌توانید تنظیمات کلی را برای اجزایی مانند رنگ‌ها، تایپوگرافی، اشکال، تصاویر و موارد دیگر ذخیره کرده و مجددا استفاده کنید. این ویژگی برای سازگاری و کارایی طراحی عالی است.

اما باید توجه داشت که نسبت به فیگما قابلیت های کمتری دارد. مخصوصا در زمینه UX و نمایش ان به مشتریان و سایر افراد قابلیت این برنامه بسیار کمتر است.

ابزار Adobe UX

Sketch

Sketch یک ابزار عالی برای طراحی UI کارآمد و دقیق است. ویرایشگر آن به خوبی سازماندهی شده است و شامل ویژگی‌های کاربردی آسان مانند Snapping و Smart Guides است که به اندازه، فضا و تراز کردن عناصر UI کمک می‌کند. وقتی زمان تحویل طرح‌های خود به یک توسعه‌دهنده فرا می‌رسد، کنترل نسخه برنامه، بازرسی رابط کاربری و بارگیری دارایی‌ها این را به یک فرآیند یکپارچه تبدیل می‌کند.

Sketch به عنوان یک برنامه Mac، به علاوه یک برنامه وب و برنامه های Mirror (موبایل) برای پیش نمایش طرح ها و آزمایش نمونه اولیه در دسترس است.

ابزار Sketch UX

Proto.io

ویرایشگر بصری کشیدن و رها کردن Proto.io به شما این امکان را می‌دهد که طرح‌های ایجاد شده در Figma، Adobe XD و Sketch را نمونه‌سازی کنید یا با کمک کتابخانه Proto.io دارایی‌های UI، فونت‌ها و موارد دیگر، طرح‌هایی را از ابتدا ایجاد کنید. آنها را در برنامه مبتنی بر وب ایجاد کنید، سپس از برنامه های موبایل iOS و Android آنها برای پیش نمایش و آزمایش استفاده کنید.

از آنجا که این در درجه اول یک پلتفرم نمونه سازی است، Proto.io همه ابزارهایی را دارد که برای زنده کردن طرح های استاتیک نیاز دارید: راه اندازی و CTA برای عناصر مختلف UI، ایجاد انیمیشن های پیشرفته برای هر صفحه، لایه یا مؤلفه ای که می خواهید، به علاوه انتقال صفحه، Lotties، GIF، ویدیو و موارد دیگر را اضافه کنید.

ابزار UX Proto.io

Marvel

از نظر فنی، می‌توانید تمام کارهای طراحی خود را با برنامه مبتنی بر وب مارول انجام دهید – وایرفریم، رابط‌های کاربری طراحی، نمونه اولیه و آزمایش – اما می‌توانید آن را با پلتفرم طراحی دیگری مانند Sketch همگام‌سازی کنید. اعتباربخشی بخش مهمی از طراحی UX است، اما این فرآیندی است که طراحان اغلب مجبورند خارج از ابزارهای طراحی خود آن را مدیریت کنند. با ابزار تست کاربر مارول، می‌توانید آزمایش‌های کاربر را روی نمونه‌های اولیه خود درست در همان جایی که هستند اجرا کنید.

ابزار Marvel ux

مقالات مرتبط

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.