استراتژی های تبلیغات استارباکس : بزرگترین کافی شاپ زنجیره ای جهان بازاریابی دیجیتال

استراتژی های تبلیغات استارباکس : بزرگترین کافی شاپ زنجیره ای جهان

اگر اهل قهوه باشید و کافه باز، حداقل یک بار هم که شده اسم این برند معروف را شنیده اید: “استارباکس”. با شنیدن اسمش لوگوی معرووفش در ذهن آدم نقش میبندد. اما چطور این برند به اینجا رسید؟ چطور در سطح جهان تا این حد محبوب شد؟ در این مقاله قصد داریم تا استراتژی های تبلیغات استارباکس را مرور کنیم. یا بهتر بگوییم استراتژیهای رخنه کردن در دل قهوه بازان!

استراتژی منحصر به فرد استارباکس

استراتژی های تبلیغات استارباکس با برندهای غذایی دیگر چون برگر کینگ و مک دونالدز کمی متفاوت تر است:

کیفیت محور بودن

این برند منحصر به فرد تاکیدش بر کیفیت محصولاتش است. استارباکس، بزرگترین کافی شاپ زنجیره ای جهان، با کیفیت محور بودنش خودش را از رقیبانش متمایز کرده است. از همان زمان که در سیاتل شروع به کار کرد، برای دستیابی به محبوبیت مشتریانش، از فرمول تمایز محصول برا اساس کیفیت بهره برده است. با این حال ، استراتژی بازاریابی آن فقط به محصولات محدود نمی شود بلکه استارباکس از جنبه های دیگر بازاریابی و تبلیغات خود به همان اندازه عالی و منحصر به فرد است.

طراحی فضای مناسب

استارباکس جای خود را به عنوان یک برند برترِ قهوه در جهان باز کرده است. همه تجربه ی نوشیدن بهترین قهوه ی عمرشان را در فضایی پر از آرامش و لذت در شعب استارباکس داشتند. پس علاوه بر قهوه ای با کیفیت عالی ، این برند تجربه عالی و بی نظیری در خاطر مشتری ثبت میکند. طراحی کافی شاپ های استارباکس و فضای داخلی آن به گونه ای است که مشتری میتواند مدتی رفع خستگی کند و حسابی از قهوه اش لذت ببرد.

محبوبیت لوگو میان برندبازها

لوگوی تجاری همچنین نقش مهمی در بازاریابی یک برند و همچنین حفظ مشتری و رضایت مشتری دارد. حتماً لوگوی استارباکس را بر روی بر روی محصولات بسیاری دیده اید: لوازم تحریر، ماگ های کوچک و بزرگ، پوشک و … . این کالاهای جذاب ارزش این برند را بالا میبرند. همانطور که میدانید این محصولات هم مانند خود محصولات استارباکس خوراک برند بازها و لاکچری باز هاست.

لوگوی استارباکس بر روی محصولات

صمیمیت با مشتری یا مشتری محور بودن

یکی از بهترین ترفندهای تبلیغاتی استارباکس مشتری مداری و البته صمیمیت کارکنان با مشتریان است. راه شگفت انگیزی که این برند برای مارکتینگ استفاده کرده و مختص به خودش نیز هست، نوشتن اسم کوچک مشتری بر روی لیوان سفارشش است. شما وقتی به یکی از شعب استارباکس بروید و قهوه ای سفارش بدهید، اسم کوچک شما را میپرسند و همان لحظه با ماژیک روی لیوانتان مینویسند تا موقع سفارش اسم کوچکتان هم صدا کنند. با این کار حس صمیمت بیشتری بین شما و کارمندان آنجا ایجاد میشود. اما حقه ی جالب تر آنها این است که هنگام یادداشت اسمتان گاهی یک سری اشتباهات تایپی عمدی دارند. پس علاوه بر آن حس صمیمت کمی هم شوخی و طنز را چاشنی کار میکنند. در این حالت شما به کافی شاپی رفته اید تا خستگی در کنید و قهوه ای نابی بنوشید. اما با متصدی صندوق یا دیگر کارکنان کمی رفیق میشوید و حتی کمی هم میخندید. چه چیزی از این بهتر؟ این خلاقیت در مشتری مداری و تبلیغ نهفته در آن یکی از بهترین و خلاق ترین روش های جذب مشتری است. پس نوآوری در هر بخش از مارکتینگ شما، کلید موفقیت برند شماست.

استراتژی های تبلیغات استارباکس : بزرگترین کافی شاپ زنجیره ای جهان

نویسنده مهسا سلیمیان

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.