چگونه یک (پست) مقاله برای وبلاگ سایت خود بنویسیم؟ راهنما قدم به قدم [ + تمپلت رایگان مقاله] بازاریابی دیجیتال

چگونه یک (پست) مقاله برای وبلاگ سایت خود بنویسیم؟ راهنما قدم به قدم [ + تمپلت رایگان مقاله]

از آنجایی که در این صفحه هستید، احتمالاً از قبل می دانید که روند وبلاگ نویسی چقدر برای موفقیت تلاش های بازاریابی شما ضروری است. به همین دلیل است که ناگفته نماند که یادگیری نحوه راه اندازی و مدیریت موثر وبلاگ به گونه ای که از کسب و کار شما پشتیبانی می کند بسیار مهم است. روش نوشتن مقاله برای وبلاگ بسیار مهم است و شما با دانستن روش ان تاثیر شگرفی بر کسب و کار خود خواهید گذاشت. بدون وبلاگ، مشکلاتی مانند بهینه سازی ضعیف برای موتورهای جستجو (SEO)، فقدان محتوای تبلیغاتی برای شبکه های اجتماعی، کاهش دریافت سرنخ و اطلاعات مشتری برای بازاریابی و … و همچنین کاهش نرخ CTA برای کسب و کار خود رو به رو خواهید شد. اما چرا بسیاری از بازاریابان با توجه به این منافعی که که پست وبلاگ سایت بهشان می رساند، بهانه جویی کرده و از ننوشتن پست و مقاله دفاع می کنند؟ پاسخ بسیار ساده است، نوشتن مقاله در صورتی که عاشق ان باشید، بسیار زیباست. اما برای هدف های تجاری واقعا سخت است و باید از این جهت به این افراد حق داد. خوب، زمان بهانه به پایان رسیده است و این راهنما اینجاست تا به شما در درک دلیل آن کمک کند. ما نحوه نوشتن و مدیریت وبلاگ کسب و کار شما و همچنین ارائه الگوهای مفید برای ساده کردن تلاش های وبلاگ نویسی شما را اورده ایم. با ایران وبر همراه باشید.

پست وبلاگ چیست؟

پست وبلاگ هر مقاله، خبر یا راهنمای است که در بخش وبلاگ یک وب سایت منتشر می شود. یک پست وبلاگ معمولاً موضوع یا سوال خاصی را پوشش می دهد که ماهیت آموزشی دارد، از 600 تا بیش از 2000 کلمه متغیر است و شامل انواع رسانه های دیگر مانند تصاویر، ویدئوها، اینفوگرافیک ها و نمودارهای تعاملی است. پست های وبلاگ به شما و کسب و کارتان این امکان را می دهد که در مورد هر موضوعی، بینش، افکار و داستان هایی را در وب سایت خود منتشر کنید. آنها می توانند به شما در افزایش آگاهی از برند، اعتبار، تبدیل و درآمد کمک کنند. مهمتر از همه، آنها می توانند به شما کمک کنند تا ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید. امروزه، مردم و سازمان‌ها از هر طبقه اجتماعی، وبلاگ‌ها را برای به اشتراک گذاشتن تحلیل‌ها، دستورالعمل‌ها، انتقادات، اطلاعات محصول، یافته‌های صنعت و موارد دیگر مدیریت می‌کنند. قالب های وبلاگ محبوب بسیاری وجود دارد، اما در اینجا شش مورد از رایج ترین آنها وجود دارد:
      • پست “چگونگی”یا HOW to
      • پست ها و مقاله های فرست وار
      • پست و مقاله های “چیست”(به بررسی مفاهیم اصلی می پردازد1)
      • پست صفحه ستون (“راهنمای گام به گام که بسیار کامل است به همین دلیل “)
      • پست و مقاله Newsjacking
      • پست اینفوگرافیک

یک پست وبلاگ خوب چیست؟

قبل از نوشتن یک مقاله یا پست وبلاگ، مطمئن شوید که پاسخ سوالاتی مانند زیر را داشته باشید:
  1. چرا کسی باید به خواندن کل این پست وبلاگ ادامه دهد؟
  2. چه چیزی باعث می شود مخاطبان ما بیشتر به آنجا برگردند؟
در ابتدا یک پست وبلاگ خوب جالب و آموزنده است. وبلاگ ها باید به سوالات پاسخ دهند و به خوانندگان کمک کنند تا چالشی را که با آن مواجه هستند حل کنند. توجه داشته باشید که شما باید این کار را به روشی جالب انجام دهید. باید پست وبلاگ را به روش جالبی نوشت تا کاربر را به پاسخش رساند! توجه داشته باشید که در این مسیر فقط پاسخ به سوالات کافی نیست. باید به گونه ای جالب به سوالات پاسخ دهید. برای این مورد باید در حین رساندن کاربر به پاسخش او را به مراحلی علاقمند به خواندن مقاله تا پایان نمایید. بسیاری از کاربران در وبلاگ ها بسیار عجول هستند و سریع در کمتر از 10 ثانیه می خواهند کل مقاله را بخوانند. این تکنیک شماست که بتوانید کاربر را به مقاله جذب کنید و او را همراه خود کنید. به یاد داشته باشید، یک پست وبلاگ خوب خواندنی است و محتوای آموزشی را در اختیار مخاطبان قرار می دهد. خب حالا که با مفاهیم یک پست وبلاگ خوب اشنا شدید، حالا چگونه یک پست وبلاگ خواندنی و با هنری بنوسید؟ هنری از ان نظر که باید روانشناسی کاربر را بدانید و با هنر ذهنی خود یک مقاله با کیفیت و جذاب بنویسید. یک پست وبلاگ خوب چیست؟

چگونه یک پست وبلاگ یا مقاله برای وبلاگ بنویسیم؟

در ادامه مراحلی وجود دارد که برای نوشتن یک پست وبلاگ خوب باید به ان ها دقت کنید. پس به ترتیب ان ها را بخوانید.
  1. مخاطب خود را درک کنید. قبل از شروع نوشتن پست وبلاگ خود، مطمئن شوید که درک واضحی از مخاطبان هدف خود دارید. این نقطه ابتدایی و اصلی برای نوشتن یک پست خوب است.

سوالاتی از این قبیل بپرسید:

    • در مورد چه چیزی می خواهند بدانند؟
    • چه چیزی آنها را راغب می کند که با ان ها بتوانید کاربر را تا پایان مقاله داشته باشید؟

اینجاست که فرآیند ایجاد پرسونای خریدار به کار می آید. وقتی موضوعی را برای پست وبلاگ خود مطرح می کنید، در مورد شخصیت های خریدار و علایق آنها چه می دانید.

به عنوان مثال، اگر خوانندگان شما از متولد 1340تا 1350 هستند که به دنبال راه اندازی یک کسب و کار هستند، احتمالاً نیازی به ارائه اطلاعات در مورد شروع کار در رسانه های اجتماعی ندارید – اکثر آنها قبلاً این کار را انجام داده اند.

با این حال، ممکن است بخواهید به آنها اطلاعاتی در مورد نحوه تنظیم رویکرد رسانه های اجتماعی خود بدهید (به عنوان مثال از رویکردی معمولی و شخصی گرفته تا رویکردی متمرکز بر شبکه). این نوع ترفند چیزی است که به شما کمک می کند مطالبی را در مورد موضوعاتی که مخاطبان شما واقعاً می خواهند و به آنها نیاز دارند منتشر کنید.

پرسونای کاربران خود را بشناسید!
    1. دامنه وبلاگ خود را ایجاد کنید. بخش بعدی که به ان نیاز دارید، یک سایت برای میزبانی مقالات شماست. شما باید ابتدای یک سایت داشته باشید و سپس اقدام به پست مقاله کنید. شاید این ابتدایی ترین بخش باشد، اما ممکن است برخی کاربران برای روی وبلاگ های عمومی اقدام به ارسال پست و مقاله کنند. بهتر از زحمت خود را داخل یک سایت شخصی انجام دهید. برای این مورد می توانید از سایت ساز استفاده کنید یا خود یک سایت شخصی سفارش دهید. انتخاب با شماست.

مشتریان ایران وبر به راحتی از طریق سایت ساز اقدام به ساخت سایت می کنند و بدون دغدغه اقدام به ایجاد سایت شخصی می کنند. شما هم اکنون می توانید از سایت ساز ایران وبر بهره ببرید.

ثبت دامنه یا ساب دامنه با میزبان وب سایت. در کنار سایت ساز که ایران وبر کنار شماست. شما به دامنه که در مالکیت خود باشد نیز نیاز دارید. به همین منظرو باید یک دامنه خریداری کنید. کافی است کلمه خرید دامنه را جستجو کنید تا سایت هایی که اقدام به فروش دامنه می کنند را مشاهده کنید. دامنه اسم سایت شماست و با زدن ان در مرورگر سایت شما را نمایش می دهد. همانند دامنه :iranweber.com

برخی وبلاگ رو را در زیر دامنه سایت خود قرار می دهد. برای مثال بسیاری از سایت ها را مشاهده کرده اید که برای مثال ادرس سایت آنها، site.com بوده است ولی وبلاگ ان ها در ادرس blog.site.com بوده است. به این مورد زیر دامنه می گویند.

در صورتی که شما از سایت ساز ایران وبر استفاده کنید به راحتی می توانید اقدام به راه اندازی سایت نمایید و نیاز به هاست ندارید اما هاست بخش دیگری از یک سایت است که شما به ان نیاز دارید. بسته به میزان نیاز شما هاست ها از ماهی 30 هزارتومان شروع می شوند. هاست فضایی است که اطلاعات شما ذخیره می شود و کاربران می توان به زدن نام شما در مرورگر خود اقدام به مشاهده سایت شما نمایند.

  1. تم وبلاگ خود را سفارشی کنید. هنگامی که نام دامنه خود را تنظیم کردید، ظاهر وبلاگ خود را سفارشی کنید تا موضوع محتوایی که قصد ایجاد آن را دارید و نام تجاری خود منعکس کند.

به عنوان مثال، اگر در مورد پایداری و محیط زیست می نویسید، سبز ممکن است رنگی باشد که در طراحی وبلاگ خود به آن توجه داشته باشید.

اگر قبلاً یک وب سایت را مدیریت می کنید و اولین پست را برای آن وب سایت موجود می نویسید، مطمئن شوید که مقاله از نظر ظاهری و موضوعی با وب سایت مطابقت دارد. دو راه برای انجام این کار عبارتند از:

لوگو : این می‌تواند نام و لوگو کسب‌وکار شما باشد – به خوانندگان وبلاگ یادآوری می‌کند که چه کسی محتوا را منتشر می‌کند. (با این حال، اینکه چقدر می خواهید لوگو وبلاگ خود را معرفی کنید، به خودتان بستگی دارد. همچنین این که طراحی لوگو شما اختصاصی باشد یا این که کپی باشد! اما توصیه ما به شما در شروع کسب و کار خود این است که حتما یک طراحی لوگو خاص داشته باشید و از کپی های داخل فضای اینترنت استفاده نکنید. ) صفحه درباره ما: در صفحه درباره ما، شما باید در مورد کسب و کار و شرکت خود صحبت کنید. از اهداف گرفته تا زمینه هایی که شرکت در حال فعالیت در آن ها است.

  1. موضوع اولین پست وبلاگ خود را مشخص کنید. قبل از نوشتن هر چیزی، موضوعی را برای پست وبلاگ خود انتخاب کنید. موضوع برای شروع می تواند بسیار کلی باشد. به عنوان مثال، اگر شرکتی هستید که یک CRM را برای مشاغل کوچک می فروشید، ممکن است پست شما در مورد اهمیت استفاده از یک نرم افزار واحد برای همسو نگه داشتن تیم های بازاریابی، فروش و خدمات شما باشد.
نکنه ای بسیار حرفه ای: ممکن است نخواهید برای اولین پست یا مقاله برای وبلاگ خود وارد مقاله “چگونه” شوید. چرا؟ اعتبار شما هنوز ثابت نشده است. قبل از اینکه به دیگران آموزش دهید چگونه کاری را انجام دهند، ابتدا باید نشان دهید که در زمینه کاری خود یک رهبر و یک منبع معتبر هستید. اول برادریت رو ثابت کن بعد پست چگونگی بذار 🙂 یک مثال کاربردی از پست برای وبلاگ لوله کشی
یک مثال کاربردی از پست برای وبلاگ لوله کشی
به عنوان مثال، اگر یک لوله کش هستید که اولین پست خود را می نویسید چگونه شروع می کنید؟ شما هنوز پستی با عنوان “چگونه سیستم لوله کشی را در حمام خود تعویض کنید” نخواهید نوشت. ابتدا، می‌توانید در مورد نصب شیرآلات مدرن بنویسید، یا داستان موفقیت خاصی را که در نجات یک شیر آب قبل از سیل در خانه مشتری داشتید، بگویید. در اینجا چهار نوع دیگر از پست های وبلاگ وجود دارد که می توانید با آنها شروع کنید:
  • لیست : 5 روش برای تعمیر شیر آب نشتی
  • مجموعه انتخاب شده: 10 برند شیر و سینک که امروز باید در نظر بگیرید
  • ارائه اسلاید: 5 نوع شیر آب برای جایگزینی شیر قدیمی (با تصاویر)
  • خبر: مطالعه جدید نشان می دهد که X٪ از مردم به اندازه کافی شیر آب خود را تعویض نمی کنند
اگر در ارائه ایده های موضوعی مشکل دارید، یک جلسه و هم فکری می تواند به شما کمک کند. شما می توانید با توجه به مورادی که برای لوله کشی در بالا بیان شدن، برای کسب و کار خاصی خود نیز همچنین پست هایی را تدارک ببنید.
  1. یک مقدمه بنویسید (و آن را جذاب کنید).

ابتدا توجه خواننده را جلب کنید. اگر خواننده را در چند پاراگراف اول – یا حتی جملات – مقدمه از دست بدهید، آنها خواندن را متوقف می کنند. شما می توانید این کار را به چند روش انجام دهید: یک داستان یا یک جوک بگویید، همدل باشید، یا خواننده را با یک واقعیت یا آمار جالب درگیر کنید.

سپس، هدف پست خود را شرح دهید و توضیح دهید که چگونه مشکلی که خواننده ممکن است با آن مواجه شود را برطرف کند. این به خواننده دلیلی برای ادامه خواندن می دهد و به آنها نشان می دهد که چگونه این پست به آنها کمک می کند تا کار یا زندگی خود را بهبود بخشند.

در اینجا نمونه‌ای از مقدمه‌ای از پست یا مقاله برای وبلاگ است که فکر می‌کنیم فوراً توجه خواننده را به خود جلب می‌کند:

پلک زدن. پلک زدن. پلک زدن. این تجربه ترسناک روی صفحه‌ای است که همه نویسندگان – آماتور یا حرفه‌ای، مشتاق یا با تجربه – می‌شناسند و از آن می‌ترسند. این مشکل بیشتر از همه در نوشتن مقدمه ما را درگیر خود می کند. بسیاری از افراد از این مشکل می رنجمد و حدود 70 درصد از نویسندگان و…»

این نمونه ای از یک مقدمه است. البته باید مقدمه خود را به گونه ای بنویسید که بیشترین جذابیت برای کاربر را داشته باشد.

مقدمه گنج است از آن سرسری نگذرید!
  1. محتوای خود را در یک طرح کلی سازماندهی کنید. گاهی اوقات، پست‌های وبلاگ می‌توانند حجم زیادی از اطلاعات را داشته باشند – برای خواننده و نویسنده. ترفند این است که اطلاعات را به گونه ای سازماندهی کنید تا خوانندگان از طولانی بودن یا مقدار محتوا نترس و احساس بی حوصلگی به او ندهند.. این سازمان می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. شما می توانید از فهرست ها استفاده کنید و یا این که از اشکال مناسب در جای خود استفاده کنید که خواننده را به خواندن ترغیب کند. یا اگر بخشی از مطلب را نیاز دارد فقط، همان بخش را بخواند.

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.