طراحی لوگو پزشکی | قیمت لوگو برای پزشکی + نمونه کار

کمتر پیش می آید که پزشکان به دنبال سفارش طراحی لوگو پزشکی بروند. آنها از همان تصاویر آماده ی مرتبط با تخصصشان در کارت ویزیت، تابلو و یا نسخه ها استفاده میکنند. اما اگر قرار باشد یک اپلیکیشن اختصاصی نوبت دهی و یک سایت پزشکی شخصی داشته باشید، نمیتوانید از تصاویر یا لوگوهای آماده استفاده کنید.

از این گذشته، یک عکس(لوگو) برابر با هزار کلمه ارزش دارد. بنابراین، اگر می خواهید سازمان مراقبت های بهداشتی خود را تأسیس کنید، باید یک لوگو پزشکی داشته باشد که حس مراقبت و سلامت را در ذهن مخاطبان شما ایجاد کند.

چرا به لوگو پزشکی نیاز داریم؟

  • استفاده از لوگو و ست اداری پزشکی، شما را از دیگر پزشکان متمایز خواهد کرد و بهتر در ذهن بیمارها خواهید ماند.
  • استفاده از لوگو در فضای مطب بسیار زیبا و شیک خواهد شد و از همه مهمتر به بیمار حس امنیت و آرامش خواهد داد. بیمار در چند دقیقه ای که بر روی صندلی انتظار نشسته است با نگاه به لوگو پزشکی شما و نوع طرح و رنگ آن کمی سرگرم خواهد شد.
  • نکته دیگر این است که یک لوگو باعث ایجاد اعتبار، برتری در برابر کلینیک های رقیب و یک رابطه صادقانه میان پزشک و بیمار می شود.

در لوگوهای پزشکی و مراکز درمانی چه نمادهایی رایج است؟

همانطور که می دانید، صنعت مراقبت های بهداشتی با توجه به افزایش جمعیت انسانی بسیار رقابتی شده است. بنابراین، یک لوگو پزشکی باید چگونه باشد تا شما را از بقیه رقبا متمایز کند؟ در ادامه به پاسخ خواهید رسید:

استفاده از نمادهای پزشکی و سلامتی

نمادها یکی از تعیین کننده ترین عوامل در ایجاد انگیزه در افراد است. لوگوهای نمادین در پزشکی بسیار پرکاربرد هستند. شما نیز می توانید نمادها و آیکونهای مرتبط با شاخه ی پزشکی خود در طراحی لوگو بگنجانید. این عناصر می تواند به شما کمک کند تا از رقبای خود متمایز شوید و در ذهن بیماران بمانید.

طراحی لوگو پزشکی | قیمت لوگو برای پزشکی + نمونه کار

بیشتر نمادهای مورد استفاده در لوگوهای پزشکی و بیمارستانی از علامت بعلاوه، قرص، نشانه علم پزشکی، قلب و میکروسکوپ هستند. بیشتر مراکز درمانی مشهور جهان از آیکون های معروف مانند صلیب سرخ آمریکا و میله هرمس در لوگو های خود استفاده می کنند.

نماد صلیب سرخ

طراحی لوگو پزشکی | قیمت لوگو برای پزشکی + نمونه کار

نمادی که صلیب سرخ را نشان می دهد در ابتدا توسط هنری دونان در سال 1863 طراحی شده است. نماد صلیب به عنوان نمادی از کنوانسیون های ژنو در سال 1864 محبوب شد. همچنین برای نشان دادن خدمات پزشکی ارتش ایالات متحده در طول جنگ جهانی دوم استفاده شد. به این ترتیب ، این نماد به عنوان مشخصه ای از خدمات مراقبت های بهداشتی در زمان جنگ تبدیل شد. طبق کمیته صلیب سرخ بین المللی ، این آرم از پرچم سوئیس با وارونه سازی رنگ های آن الهام گرفته است.

نماد علم پزشکی (Caduceus symbol)

طراحی لوگو پزشکی | قیمت لوگو برای پزشکی + نمونه کار

نماد رایج دیگر در صنعت بهداشت و درمان نماد Caduceus است.این نماد یک میله بالدار را نشان می دهد که دو مار به دور آن حلقه زده اند. کادوکوس نماد خدای یونانی هرمس است که بیانگر فصاحت، تجارت، خرد و کیمیاگری است. همچنین، این میله ای که مار دور آن پیچیده Asclepius، خدای یونانی است که نماد دارو و شفا است. پس نماد رایج در لوگو داروخانه نیز محسوب میشود.

لوگوتایپ در لوگو پزشکی

تایپوگرافی در طراحی لوگوهای پزشکی، کلینیک و بیمارستانها بسیار مهم است. تایپوگرافی که برای لوگو خود استفاده می کنید باید منحصر به فرد و حرفه ای باشد، اما بیش از همه جذابیت ظاهری داشته باشد؛ این جذابیت شامل فونت (سبک قلم) و رنگ قلم است.

هنگام انتخاب قلم برای لوگو پزشکی خود، باید مطمئن شوید که تمام جنبه های تجارت پزشکی شما را در بر می گیرد. باید تمیز، حرفه ای و معتبر به نظر برسد. درست مانند نوع لباسی که می پوشید، حروف نشان دهنده شخصیت و هدف برند شما است.

شما ابداً نباید سراغ فونتهای اسکریپت، پر زرق و برق، اغراق آمیز و ایتالیک(کج شده) بروید. بسیار مهم است که شما سادگی را در فونت خود حفظ کنید. معمولاً یک فونت sans-serif بهترین انتخاب است.

نمونه لوگو های پزشکی و کلینیک ها

لوگو کلینیک فرح، اسم فرح(نام خانوادگی دکتر موسس این کلینیک) به صورت قلب، نمادی از سلامتی درآمده است.

در لوگو دکتر متخصص زنان (مونا حیدری) با بهره از لوگو مونوگرام (اول اسم و فامیل دکتر) و با بهره از المانهای مربوط به این صنف لوگوی ترکیبی زیبایی ایجاد شده است.

شما میتوانید برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر به این صفحه مراجعه کنید.

برآورد هزینه طراحی لوگو پزشکی

هزینه طراحی لوگو به طور کلی به عواملی چون نوع لوگو و مدت زمان تحویل لوگو بستگی دارد. برای برآورد دقیق تر قیمت لوگو، فرم زیر را تکمیل کنید.

[gravityform id=”1″ title=”false” description=”false” ajax=”true” ]

نویسنده مهسا سلیمیان

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.