بازاریابی پیامکی چیست ؟ | اس ام اس مارکتینگ بازاریابی دیجیتال

بازاریابی پیامکی چیست ؟ | اس ام اس مارکتینگ

حتما تا به حال اسم بازاریابی پیامکی به گوشتان خورده است. یا حداقل بارها با پیامکهای تبلیغاتی بیزنس ها مواجه شده اید. این شیوه ی تبلیغ بسیار شبیه به ایمیل مارکتینگ است. در این روش از سامانه پیامکی استفاده میشود تا در سطح انبوه تبلیغات برای مشترکین تلفن همرا ارسال کنید. این روش در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ هم از اهمیت بالایی برخوردار است. بازاریابی پیامکی که چندان هم نمیشود روشی جدد محسوبش کرد، هنوز هم در دسته ی پر بازده ترین روشهای تبلیغات است.

بازاریابی پیامکی

امکاناتی که اس ام اس مارکتینگ در اختیار شما میگذارد:

امکان شخصی سازی پیام

امروزه شیوه های جالب و جذاب بازاریابی پیامکی را بین بیزنس های ایرانی میبینیم. دیگر مثل قبل آزار دهنده و اعصاب خورد کن نیستند. با استفاده از یک سری استراتژی خاص (همان هایی که در بخش ایمیل مارکتینگ اشاره کردیم) میتوان مشتری را به سادگی جذب کرد. شما میتوانید به دور از متن های کلیشه ای، پیامی دلنشین و ساده با اسم کوچک مشتری ارسال کنید.

ارسال پیامک به قشر یا گروهی خاص

از دیگر فواید این نوع بازاریابی، امکان محدود کردن مخاطبان است. یعنی شما میتوانید فقط به گروه خاصی که میدانید مخاطب محصول یا خدمات شما یا علاقه مند به آن هستند پیام ارسال کنید.

برتری بازاریابی پیامکی نسبت به ایمیلی

در دنیای دیجیتال امروزی، که مردم بیشتر زمان صرف تلفن همراهشان میکنند، بازاریابی پیامکی روشی بسیار خوب برای تبلیغات است. تلفنهای همراه همه جا همراه ما هستند. از طرفی طبق آمارها، 98 درصد پیامکهای تبلیغاتی ارسالی، خوانده میشوند. این آمار نسبت به ایمیل خیلی بیشتر است. اغب ما صندوق دریافتی ایمیلمان پر از پیامهای بازنده است. چرا که ایمیل نیازمند اینترنت هم هست. همه، همه جا و هر زمانی دسترسی به اینترنت ندارند.

راهی ساده برای تبلیغات

بازاریابی پیامکی همه ی اقشار جامعه را میتواند مخاطب قرار دهد. حتی آنهایی که اطلاعات کافی برای ساخت ایمیل را ندارند. مگر چند درصد از دارندگان گوشی هوشمند، ایمیل قابل دسترس هم دارند؟ اما همه ی آنها قابلیت دریافت پیامک را دارند.

بازاریابی پیامکی با دیگر روشهای بازاریابی سازگار است

این روش تبلیغاتی هیچ منافاتی با دیگران راههای مارکتینگ شما ندارد و میتواند در کنار آنها مورد استفاد قرار بگیرد. همچنین میتواند در بهبود روشهای تبلیغاتی دیگر شما هم کمک کند. مثلاً در کنار ایمیل مارکتینگ. ما ایرانی ها اغلب عادت به چک کردن ایمیلهایمان نداریم. شما میتوانید با یک پیامک به کاربران یا مشتریهایتان اطلاع دهید که ایمیل ارسالی شما را چک کنند.

نویسنده مهسا سلیمیان

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.