طراحی وب اپلیکیشن برای آیفون و سیستم عامل ios

وب اپلیکیشن از زمانی که تحریم های اپل بر روی کسب و کار های ایرانی شدت گرفت مطرح شد. در گذشته برای این که اپلکیشن ها آی او اسی در دستگاه ها قابلیت نصب داشته باشد ابتدا در اپ استور قرار داشت. به مرور با تحریم اولیه اپل تمامی اپلیکیشن های ایرانی از اپ استور حذف گردید. در ادامه ی این ماجرا استارت اپ های ایرانی به سمت نصب مستقیم با پروفایل سازمانی اپل پرداختند. اما با توجه به این که این پروفایل برای مصرف داخل سازمانی است و با توجه به نصب بسیار زیاد توسط کاربران ایرانی این پروفایل ها نیز توسط اپل شناسایی شد و از کار افتاد. در این دوره بسیاری از کسب و کار ها با تغییر پروفایل سازمانی و همچنین کاربران آن با نصب مجدد اپ ها خسته شده و سردرگمی بسیاری در این زمینه وجود داشت. در این مسیر کسب و کار های ایرانی رو به سوی وب اپلیکیشن آوردند. وب اپلیکیشن ها همانند ظاهر اپلیکیشن اصلی طراحی می شوند و کاربران به راحتی می تواند با وارد کردن ادرس وب اپلیکیشن تجربه ی کار با اپلیکیشن نیتو یا اپلیکیشن اصلی قابل نصب بر روی دستگاه های اپلی را داشته باشد.

البته باید توجه داشت که وب اپلیکیشن ها با این که مشکل را حل کردند اما قطعا سرعت اجرا ی آن ها همانند اپلیکیشن های نیتو نمی باشد اما این راه حل بسیار موثر برای اپلیکیشن های ایرانی بود تا از این محدودیت جان سالم به در ببرند. به هر حال می توان وب اپلیکیشن را راه نجات دانست تا در آینده نیز با تحریم های مختلف اپل با اسودگی بتوان کسب و کار خود را به جلو برد. وب اپلیکیشن PWA یا Progressive Web Apps نامیده میشود.

 

طراحی وب اپلیکیشن برای آیفون و سیستم عامل ios

آیا وب اپلیکیشن همانند اپلکیشن اصلی است؟

این سوالی است که پاسخ داده شد اما مجدد نیز پاسخ داده خواهد شد. وب اپلیکیشن ها همانند اپلیکیشن اصلی می باشد و کارایی مشابه ای دارند اما قطعا بازدهی و سرعت آن ها همانند اپلیکیشن اصلی نخواهد بود.

 

مشکل وب اپلیکیشن ها چیست؟

در حال حاضر وب اپلیکیشن ها با توجه به این که بر روی مرورگر اجرا می شوند قابلیت هایی مانند ارسال نوتیفیکیشن و همچنین برخی قابلیت ها که اپلیکیشن های نیتو دارند را دارا نمی باشد. ولیکن با تمام این تفاسیر وب اپلیکیشن ها یک راه نجات است و به هر نحو استفاده از ان ها برای کسب و کار های ایرانی نیاز است تا این کسب و کار ها در آینده به خطر نیفتند.

آیا با وب اپلیکیشن نیاز به طراحی اپلیکیشن نیز می باشد؟

همانطور که می دانید در حال حاضر روش پروفایل دولوپر اپل برای انتشار اپلیکیشن ها وجود دارد که استور های ایرانی اپل از این قابلیت استفاده می کنند. این استور ها پولی هستند و خب در صورتی که بخواهید قدرت استفاده از اپلیکیشن با تمام ویژگی را برای کاربران این استور ها به ارمغان بیاورید بهتر است که اپلیکیشن اختصاصی و نیتیو نیز طراحی نمایید.

تفاوت وب اپلیکیشن با وب سایت چیست؟

سوالی دیگری که ممکن است ذهن شما را درگیر کرده باشد این است که تفاوت وب اپلیکیشن با وب سایت چیست؟ با مشاهده وب سایت و وب اپلیکیشن به راحتی می توانید به متفاوت بودن ان ها برسید اما در اصل وبسایت محتوا محور است و وب اپلیکیشن عملگرا. این موضوع به این معناست که در وب اپلیکیشن شما بیشتر به تعامل و همچنین همانند اپ موبایل به انجام کار خاصی مبادرت می کنید در صورتی که در سایت شما اطلاعات مختلف دریافت می کنید. برای مثال وب اپلیکیشن اسنپ با سایت اسنپ را مقایسه کنید. به راحتی تفاوت آن ها را خواهید یافت.

 

شما می توانید برای مشاوره بیشتر و دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کار و طراحی وب اپلیکیشن خود با مشاوران ایران وبر تماس بگیرید.

 

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.