طراحی لوگو شرکت سیما ساحل اروند

کارفرما : شرکت کشتیرانی و خدمات بندری سیما ساحل اروند
سال طراحی : 1402
موقعیت جغرافیایی : جنوب ایران
نوع لوگو : تلفیقی
زبان لوگو : انگلیسی
پالت رنگی : زرد و آبی

داستان لوگو

شرکت سیما ساحل اروند که در زمینه خدمات دریایی و بندری فعالیت دارد، نیازمند لوگویی بود نمادین و بین المللی، که علاوه بر ارتباط معنایی با برند و نوع سرویسی که ارائه میدهد منحصر بفرد و گویا بودن در آن بسیار حائز اهمیت است.

به همین منظور تیم طراحان ایران وبر با بررسی کاراکتر برند، حوزه فعالیت و همچنین رقبا به لوگو لترمارک (lettermark ) پیش رو رسید. لتر مارکی متشکل از حروف اول اسم سه بخشی برند. که با توجه به قابلیت این حروف با چرخش 90 درجه به فرم موج طراحی شده است. موج به عنوان نماد دریا که حوزه اصلی فعالیت این شرکت است.

فرم به هم چسبیده لوگو به منظور انتقال مفهوم حرکت پیوسته و سرعت طراحی شده است که همزمان تداعی گر تصویر روی هم قرار گرفتن کانتینرهای گمرکی نیز است. لوگو به چشم پویا و زنده می آید و مخاطب با اولین نگاه به کانسپت دریا پی خواهد برد. حرکت رفت و برگشتی استروکها (خطها) که گویی یک مسیری را طی میکند به صنعت لجستیک اشاره دارد.

پالت رنگی لوگو

رنگ در لوگو بسیار مهم است. چرا که هر رنگ اثر روانی متفاوتی بر انسان میگذارد. چیزی که از آن به عنوان روانشناسی رنگها یاد میشود. رنگ این لوگو بر اساس سلیقه کارفرما با دو رنگ آبی 0E4E99 و زردFECA05 طراحی شد. آبی حس اعتماد و اطمینان را منتقل میکند و زرد به عنوان کامل کننده آبی شور و هیجان را به لوگو میدهد. البته پالت های آبی کلاسیک و قرمز کاردینال یا نارنجی هم به کارفرما پیشنهاد شد که نهایتا دو رنگی که در تصویر میبینید مورد تایید قرار گرفت.

تصاویر دیگر از لوگو