طراحی لوگو آداک فولاد یکتا

کارفرما : شرکت آداک فولاد یکتا
سال طراحی : 1401
موقعیت سب و کار : ایران- تهران
نوع لوگو : lettermark and wordmark logo
زبان لوگو : انگلیسی
پالت رنگ لوگو : سبز ساکرامنتو - بژ

داستان لوگو

شرکت “آداک فولاد یکتا” در زمینه خرید و فروش آهن در سطح کشور فعالیت دارد. با توجه به بریف کارفرما، بررسی حوزه فعالیت و رقبای این شرکت، تصمیم بر این شد که لوگو به صورت مینیمال در قالب یک مونوگرام و یک وردمارک طراحی شود. دو بخشی که با هم مرتبط باشند و در عین حال بتوان آنها را به صورت جدگانه نیز استفاده کرد.

معمولا برای شرکتها که اغلب اسم سه بخشی هم دارند لوگو لترمارک و یا یک آیکون انتزاعی انتخاب خوبی خواهد بود. البته به شرطی که به نوعی با هویت شرکت مرتبط باشد. در طراحی لوگو شرکت آداک فولاد یکتا در بخش لترمارک لوگو که یک مونوگرام از حرف A است (حرف ابتدایی اسم برند ADAK FOOLAD YEKTA) از خطوط کاملا ساده استفاده کردیم. در این مسیر تا حدی از جزئیات حرف کم کردیم که به هویت آن نیز لطمه ای وارد نشود و همچنان قابل شناسایی باشد.

مونوگرام را درون دایره ای با رنگ بژ قرار دادیم تا نمادی از صفحات رول شده آهن باشد به طوری که گوشه های مونوگرام از این فضا بیرون زده است. این بیرون زدگی باعث جلب توجه بیشتری به سمت لوگو میشود.

در بخش تایپوگرافی لوگو نیز از همان حرف A با همان طراحی استفاده کردیم؛ اما فقط در بخش کلمه آداک، تا از شلوغ شدن بیش از حد لوگو جلوگیری کنیم و در عین حال ارتباط بخش متن و تصویر را حفظ کرده باشیم.

رنگ لوگو

رنگ لوگو با توجه به سلیقه و درخواست کارفرما سبز انتخاب شد. اما به عنوان رنگ دوم از بژ استفاده کردیم تا جلوه ای زیباتر و لوکس تری به برند بدهد. نهایتاً پالت لوگو سبز ساکرامنتو و بژ به ترتیب با کدهای هگزادسیمال 265455 و CCAE7A تایید شد.

تصاویر دیگر از لوگو