راهنمای مبتدیان: چگونه طراحی سایت را در خانه یاد بگیریم؟ طراحی سایت

راهنمای مبتدیان: چگونه طراحی سایت را در خانه یاد بگیریم؟

در دنیای امروز، دانستن نحوه انجام طراحی سایت روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و اکنون یک مهارت ضروری برای طراحان است. طراحی وب می تواند بسیار پیچیده و دلهره آور باشد، اما با توسعه اینترنت و فناوری، امروزه طراحی وب می تواند آسان تر از همیشه باشد. منابع زیادی در اینترنت وجود دارد و هرکسی می تواند به تنهایی یاد بگیرد که یک طراح وب عالی باشد. در این مقاله به طور خلاصه شما را در مورد نحوه یادگیری طراحی وب در خانه راهنمایی می کنم.


طراحی وب چیست؟

بسیاری از طراحان جوان یا جدید اغلب مفهوم طراحی وب را اشتباه می دانند. طراحی وب به طراحی وب سایت هایی گفته می شود که در اینترنت نمایش داده می شوند. معمولاً به جنبه‌های تجربه کاربر توسعه وب‌سایت اشاره دارد تا توسعه نرم‌افزار. بنابراین، حتی شخصی بدون دانش فنی می تواند با استفاده از پلتفرم هایی مانند Mockplus، Figma یا Sketch به یک طراح وب عالی تبدیل شود. البته، اگر زبان برنامه نویسی (HTML، CSS، جاوا) را بلد باشید عالی خواهد بود، اما نمی توانید خودتان را عمیقاً به توسعه front-end وارد کنید، این هسته طراحی وب نیست. هسته اصلی طراحی وب، بصری و تعامل است. هدف آن حل مشکلات ارتباطی بین کاربران و اطلاعات صفحه وب است.


طراحان وب چه مهارت هایی باید داشته باشند؟

به عنوان طراحان جوان، ممکن است در هنگام شروع حرفه خود در مورد مهارت هایی که باید مهارت داشته باشید، سردرگم شوید. در این قسمت به بررسی مهارت های برتری که یک طراح وب جوان باید داشته باشد می پردازیم. حالا، بیایید شیرجه بزنیم داخل طراحی و مهارت ها!


1. بر قوانین اساسی طراحی بصری تسلط داشته باشید

به زبان ساده، طراحی بصری فرآیند بهبود UI و UX یک وب/برنامه از طریق عناصر و جلوه های بصری، از جمله رنگ ها، تصاویر، عکاسی، تایپوگرافی، چیدمان ها، فضاهای سفید و موارد مشابه است. برخلاف طراحی UI، بیشتر بر روی جلوه های بصری طراحی وب/برنامه تمرکز دارد و هدف آن جلب توجه کاربران است. به عنوان مبتدی، اگر می خواهید یک طراحی بصری عالی داشته باشید، باید اصول اولیه مقیاس، سلسله مراتب بصری، تعادل، کنتراست و اصول گشتالت را در ذهن داشته باشید، که می تواند به شما در ایجاد تعامل و افزایش قابلیت استفاده کمک کند.

راهنمای مبتدیان: چگونه طراحی سایت را در خانه یاد بگیریم

2. یادگیری طراحی چیدمان

طراحی چیدمان فرآیند چیدمان عناصر بصری – مانند متن، تصاویر و اشکال – در یک صفحه مشخص است. طراحی چیدمان برای طراحی وب سایت بسیار مهم است، زیرا می تواند ظاهر کلی و ارتباط بین عناصر گرافیکی صفحه را تحت تاثیر قرار دهد.


3. یادگیری اصول رنگ

ترکیب رنگ‌های مختلف در یک صفحه می‌تواند تجربیات و تضادهای بصری متفاوتی را برای بازدیدکننده به ارمغان بیاورد و آن را به یک جزء حیاتی برای طراحی وب‌سایت تبدیل کند. اصول اولیه رنگ را رعایت کنید، که می تواند به شما در ایجاد طرح های رنگی موثر برای وب سایت خود کمک کند.


4. تسلط بر دانش اولیه طراحی تعامل

طراحی تعامل در مورد ایجاد رابط های جذاب با رفتارهای اندیشیده شده است. برای طراحان وب، شما باید دانش اولیه ای در مورد طراحی تعاملی داشته باشید، مانند ایجاد استراتژی های طراحی که می تواند به شما در ایجاد یک تجربه کاربر پسند برای بازدیدکنندگان کمک کند.


5. یادگیری استفاده از ابزار نمونه سازی و طراحی

ابزارهای نمونه سازی و طراحی بسیاری وجود دارد که می توانید برای ایجاد وب سایت خود انتخاب کنید. به عنوان مبتدی، باید یکی مانند Mockplus را انتخاب کنید که استفاده از آن آسان باشد و اجزای داخلی مختلفی را به شما ارائه دهد، که می تواند به شما کمک کند به سرعت اولین تصور بصری از وب سایت آینده خود داشته باشید. با Mockplus، لازم نیست منتظر طراحی نهایی صفحه باشید و در عوض می توانید ایده های خود را در عرض چند دقیقه اعتبار سنجی کنید.

راهنمای مبتدیان: چگونه طراحی سایت را در خانه یاد بگیریم

6. برای درک زبان اصلی کدنویسی (HTML، CSS)

همانطور که در بالا ذکر شد، طراحی وب در مورد توسعه نرم افزار نیست و شما مجبور نیستید خود را عمیقاً به توسعه front-end وارد کنید. اما به عنوان یک طراح، داشتن دانش اولیه برنامه نویسی به شما این امکان را می دهد که با توسعه دهندگان کارآمدتر همکاری کنید. در اینجا ما برخی از بهترین و رایگان وب سایت های آنلاین را برای مبتدیان برای یادگیری کدنویسی داریم.


پنج عنصر اساسی طراحی وبسایت

پس از تسلط بر تمام مهارت های بالا، زمان آن فرا رسیده است که صفحه طرح را ورق بزنید و طراحی وب خود را شروع کنید. در اینجا پنج عنصر اساسی طراحی وجود دارد که باید مطمئن شوید که آن را درست انجام می‌دهید.


طرح کلی

ظاهر کلی وب سایت شما یکی از اجزای مهم طراحی وب سایت است. مطالعات نشان می دهد که کاربران فقط 50 میلی ثانیه زمان می‌برند تا درباره وب‌سایت یا کسب‌وکار نظر بدهند، و این تعیین می‌کند که آیا آنها بمانند یا ترک کنند. بنابراین، شما باید طراحی خود را ساده، تمیز و در دسترس باشد، و در عین حال، از طرح های مبتنی بر شبکه استفاده کنید تا آیتم های طراحی را مرتب و منظم نگه دارید، بنابراین یک طرح کلی عالی ایجاد کنید.


طرح رنگی


پالت رنگ و فونت های موجود در سایت شما مستقیماً نظرات بازدیدکنندگان شما را درباره سایت شما اعلام می کند و همان چیزی است که اکثر طراحان تازه کار با آن شروع می کنند. آیا نمی دانید چه طرح رنگی را انتخاب کنید؟ فقط به دیدگاه های برند یا صنعت مورد نظر توجه کنید.این مورد به کاهش حجم کاری شما کمک می کند و روند کاری را تا حدودی بدون دردسر تبدیل می کند.


تایپوگرافی


وقتی صحبت از تایپوگرافی یا طراحی فونت شد، باید متن خود را به راحتی خوانا کنید، که به طور کلی به این معنی است که متن اصلی باید حداقل 16 پیکسل باشد. ایده آل است که از فونت مکمل برای سرفصل ها استفاده کنید، اما از سه تایپ(فونت) یا تنظیمات غیر ضروری اندازه فراتر نروید.

راهنمای مبتدیان: چگونه طراحی سایت را در خانه یاد بگیریم


ناوبری (navigation) و منو ها نقش مهمی در نحوه تعامل و استفاده کاربران با سایت یا محصولات شما دارد. طراحی ناوبری به کلیه فعالیت های در راستای ایجاد، تجزیه و تحلیل و پیاده سازی راه هایی گفته می شود که کاربران بتوانند از طریق یک وب سایت یا برنامه به بخش های مختلف ان دسترسی داشته باشند . فقط کمی وقت بگذارید تا عناصر ناوبری خود را در مکان مناسبی در سایت خود قرار دهید، می توانید آن را در سربرگ، بدنه و پاورقی سایت قرار دهید، اما صرفاً به شما کمک می کند تا بازدیدکنندگان خود را در سریع ترین زمان ممکن به اطلاعات مورد نظر خود هدایت کنید.


محتوا


بعد از اینکه چیدمان، طرح رنگ، حروف تایپ و طراحی ناوبری را دریافت کردید، اکنون باید محتوا را به سایت خود اضافه کنید تا قابل اعتماد و قابلیت ارائه محصولات و خدمات درجه یک باشد. فقط کوتاه و شیرین فکر کنید تا محتوای خود را منظم و آموزنده کنید.


بهترین منابع برای یادگیری طراحی وب در خانه


با گسترش ویروس کرونای جدید در سراسر جهان، ما شانس زیادی برای مطالعه در مدرسه یا کار با دیگران نداریم، اما یادگیری طراحی سایت از خانه کار ساده است. در این قسمت تعدادی از بهترین منابع برای یادگیری طراحی وب را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.


کتاب های آموزش طراحی وب

کتاب هایی که در ادامه معرفی می شوند به زبان انگلیسی هستند. شما با تسلط متوسط بر زبان انگلیسی به راحتی می توانید مطالب مختلف در برنامه نویسی را بیاموزیدو.

  1. HTML و CSS: طراحی و ساخت وب سایت


این کتاب مقدمه ای تمام رنگی برای مبانی HTML و CSS از ناشران Wrox است. این کتاب آموزشی کتابی است که از برداشتن، خواندن و سپس مراجعه به آن لذت خواهید برد. این امر باعث می شود طراحان آرزو کنند که موضوعات فنی دیگر به این روش ساده، جذاب و جذاب ارائه شود.

لینک کتاب در آمازون

  1. یادگیری طراحی وب: راهنمای مبتدی
    این کتاب به تازگی اصلاح شده است و برای دانشجویان و متخصصان با هر زمینه و سطوح مهارتی ایده آل است. برای مبتدیان به اندازه کافی ساده و واضح است، اما به اندازه کافی کامل است که مرجع مفیدی برای توسعه دهندگان با تجربه باشد که مهارت های خود را به روز نگه می دارند.
    لینک کتاب در آمازون
  2. مرا وادار نکنید فکر کنم: یک رویکرد منطقی برای استفاده از وب

در این نسخه دوم، استیو کروگ مهمات ضروری را برای کسانی که روسا، مشتریان، سهامداران و مدیران بازاریابی اصرار دارند که کار اشتباه را انجام دهند، اضافه می کند. اگر طراحی، نوشتن، برنامه‌نویسی، مالکیت یا مدیریت وب‌سایت‌ها دارید، باید این کتاب را بخوانید. – جفری زلدمن، نویسنده کتاب طراحی با استانداردهای وب

راهنمای مبتدیان: چگونه طراحی سایت را در خانه یاد بگیریم

لینک کتاب در آمازون

  1. طراحی برای هکرها
    این کتاب به طراحان مبتدی کمک می کند تا طراحی خوب را درک کنند: از کجا می آید، چگونه می توان آن را تولید کرد (و بازتولید کرد) و چه کاری می توانید انجام دهید تا خود را به یک طراح وب عالی تبدیل کنید. لینک کتاب در آمازون
  1. Envato Tuts+: طراحی وب سایت پاسخگو برای مبتدیان
    دوره طراحی وب ریسپانسیو Tuts+ برای مبتدیان، مقدمه ای سریع بر اصول طراحی ریسپانسیو، HTML، CSS، پرسش های رسانه ای و موارد دیگر است. می‌توانید نحوه استفاده از نرم‌افزارهای طراحی مانند Adobe XD و Sketch را از دوره‌های دیگر بیاموزید و همچنین با همین عضویت به میلیون‌ها عکس استوک، قالب‌های وب و موارد دیگر دسترسی پیدا کنید. لینک دوره انلاین
  2. آموزش آینده: طراحی و تحقیق تجربه کاربری (UX).

این برنامه طراحی و تحقیق کاربر از Future Learn و دانشگاه میشیگان برای طراحان وب مشتاقی که می خواهند درباره طراحی UX بیشتر بیاموزند عالی است. می‌توانید یاد بگیرید که چگونه درک بهتری از نحوه تعامل کاربران با وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها ایجاد کنید و از مهارت‌هایی برای ارائه خدمات جامع‌تر، فراتر از یک طراحی اولیه وب‌سایت، استفاده کنید.

  1. WebFlow University: Ultimate Web Design Course

یک دوره رایگان ارائه شده توسط دانشگاه WebFlow، یک پلتفرم یادگیری آنلاین است که توسط CMS و ابزار طراحی WebFlow میزبانی و توسعه یافته است.
این به طراحان بیش از 5 ساعت درس ویدیویی ارائه می دهد و مقدمه ای عالی برای همه چیز در مورد طراحی وب است.

لینک دوره رایگان طراحی سایت وبفلو

5 وبلاگ برتر طراحی وب که باید دنبال کنید

  1. مجله Smashing

این وبلاگ همه چیزهایی را که شما نیاز دارید، از گرافیک گرفته تا الهام بخش و مقدار زیادی طراحی دارد. محتوای وبلاگ آن بر اساس دسته بندی سازماندهی شده است و موضوعاتی مانند تجربه کاربر، طراحی وب، React، جاوا اسکریپت، CSS و دسترسی را پوشش می دهد. تمام محتوای به اشتراک گذاشته شده در این وب سایت به گونه ای طراحی شده است که خواندنی و آموزنده باشد.

  1. Webdesigner Depot
    Webdesigner Depot در میان محبوب ترین وبلاگ های طراحی در جهان متمایز است. این مرکز جامعی از نکات فنی، اخبار، پست های رهبری فکری و الهام است. اغلب با محتوای یک سری از نویسندگان با تجربه به روز می شود. در این وبلاگ، آخرین اخبار طراحی را دریافت خواهید کرد، مزایا و معایب سیستم های کدگذاری مختلف را بررسی می کنید، برخی از بهترین منابع طراحی را کشف کرده و از آنها یاد خواهید گرفت.
  2. وبلاگ Mockplus
    Mockplus چیزی بیش از یک تولید کننده وبلاگ است. این شرکت به طراحان یک پلتفرم طراحی برای نمونه سازی، طراحی و همکاری ارائه می دهد و با سیستم های طراحی مقیاس پذیر، گردش کار طراحی شما به طور کامل ساده می شود. همه چیزهایی را دارد که تیم های طراحی از ایده پردازی تا اجرا نیاز دارند. وبلاگ Mockplus با استفاده از انواع ابزارها و نرم افزارها، محتوایی با مصرف آسان را به طراحان از همه محیط ها ارائه می دهد. بسیاری از پست های محبوب آن لیستی از منابع مفید، وب سایت ها و دانلودهایی هستند که می توانید در کارهای طراحی خود از آنها استفاده کنید.
  3. کتابخانه طراحی وب
    این یک محیط وبلاگ ساده اما بسیار جذاب برای متخصصان طراحی است. این اطلاعات ارزشمند زیادی را برای مبتدیان و حرفه ای هایی که به دنبال تقویت مهارت های خود هستند ارائه می دهد. بخش “رایگان” در سایت مکان بسیار خوبی برای بازدید از منابع اقتصادی است.
  4. منابع کدنویسی برای طراحان وب W3Schools
    W3Schools یک وب سایت آموزشی فریمیوم برای یادگیری آنلاین کدنویسی است. دوره هایی را ارائه می دهد که تمام جنبه های توسعه وب را پوشش می دهد. این توسط Refsnes Data در نروژ اجرا می شود. این یک وب سایت اطلاعات توسعه دهندگان وب است، با آموزش ها و مراجع مربوط به موضوعات توسعه وب مانند HTML، CSS، جاوا اسکریپت، SQL، PHP و ASP.NET. لینک وبسایت W3Schools
  1. Codecademy
    Codecademy یک وب سایت آموزشی کاملا رایگان است که بسیاری از مبتدیان در آن شروع به کار می کنند. این شرکت متعهد است که به همه افراد، صرف نظر از جایی که در سفرهای کدنویسی خود هستند، قدرت دهد تا به یادگیری، رشد و تأثیرگذاری بر دنیای اطراف خود ادامه دهند.
  2. Udemy
    Udemy یک پلت فرم یادگیری آنلاین است که می توانید منابع کدنویسی برای مبتدیان یا برنامه نویسان پیشرفته را در آنجا پیدا کنید. همچنین دوره های برنامه نویسی را تقریباً با هر زبان و چارچوبی که قابل تصور است ارائه می دهد.
  3. freeCodeCamp
    این یک ابزار کاملا رایگان برای کدنویسی است و برای شروع فقط به یک آدرس ایمیل نیاز دارد. در این وب سایت می توانید مهارت های قدرتمندی مانند جاوا اسکریپت، HML5، CSS3 و غیره را بیاموزید. همچنین می‌توانید مهارت‌های خود را با کار در یک تیم کوچک برای ایجاد راه‌حل‌هایی برای سازمان‌های غیرانتفاعی و در عین حال کسب تجربه واقعی، توسعه دهید.
  4. edX
    این وب سایت دوره های دانشگاهی را در رشته های مختلف علوم کامپیوتر از جمله پایتون، توسعه front-end و full-stack و بلاک چین ارائه می دهد. دوره های این سایت رایگان است، اما اگر می خواهید گواهی تایید شده داشته باشید، باید 50 تا 300 دلار بپردازید.

جمع بندی

چه یک طراح مبتدی یا یک طراح حرفه ای باشید، باید به خاطر داشته باشید که یادگیری تنها راه رسیدن به هدف شماست. اگر می خواهید بدانید که چگونه طراحی وب را در خانه بیاموزید تا مهارت های خود را تقویت کنید، در بالا فقط باید بدانید. شما می توانید دایره طراحی خود را در آنجا بسازید، اما نمی توانید با استفاده از ابزار، یک طراح وب باشید. فقط وقت خود را صرف یادگیری کنید و همانطور که می خواهید یک طراح حرفه ای باشید. همچنین ویدئو های آموزشی بسیاری در یوتیوب وجود دارد که می تواند مسیر شما را برای طراحی سایت راحت تر کند.

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.