سرچ کنسول گوگل، فیلتر نتایج ترجمه شده را اضافه کرد + تگ جلوگیری از ترجمه صفحه طراحی سایت

سرچ کنسول گوگل، فیلتر نتایج ترجمه شده را اضافه کرد + تگ جلوگیری از ترجمه صفحه

کنسول جستجوی گوگل امروز «نتایج ترجمه شده» را به فیلتر ظاهر جستجو در گزارش های عملکرد اضافه کرده بود. این فیلتر به شما امکان می‌دهد نحوه تعامل جستجوگرانی که نتایج ترجمه را دریافت می‌کنند با محتوای شما در جستجوی Google بررسی کنید.

نحوه دسترسی به این فیلتر با ورود به کنسول جستجوی گوگل، کلیک بر روی گزارش عملکرد خود و سپس کلیک بر روی فیلتر «+جدید» و انتخاب «نتایج ترجمه شده» در “search apearance” می توانید به این فیلتر دسترسی پیدا کنید. در اینجا یک اسکرین شات از نحوه دسترسی به فیلتر وجود دارد:

سرچ کنسول گوگل، فیلتر نتایج ترجمه شده را اضافه کرد + تگ جلوگیری از ترجمه صفحه

این گزارش نشان می دهد که گوگل به ترجمه بسیاری از صفحات اهمیت داده و ترجمه صفحات را در صورتی که به خوبی نوشته شده باشند به کاربران دیگر نمایش می دهد.

سرچ کنسول گوگل، فیلتر نتایج ترجمه شده را اضافه کرد + تگ جلوگیری از ترجمه صفحه

با این قابلیت جدید سرچ کنسول گوگل، شما می توانید داده های کاملی از بازدید کنندگان خود و زبان ان ها نیز داشته باشید. برای مثال چند نفر هندی، چند نفری کانادایی زبان و یا انگلیسی زبان سایت ما را مشاهده کرده اند.

کاربران با زبان های دیگر با کلیک بر روی سایت شما در نتایج گوگل، نسخه ترجمه شده ان را توسط گوگل ترنسلیت خواهند دید.

گوگل در گذشته گفته بود که: “گاهی اوقات گوگل ممکن است پیوند عنوان و قطعه یک نتیجه جستجو را برای نتایجی که به زبان عبارت جستجو نیستند ترجمه کند.” گوگل گفت این کار را انجام می دهد زیرا “نتیجه ترجمه شده یک ویژگی جستجوی گوگل است که به کاربران امکان می دهد نتایج سایر زبان‌ها را به زبان خود مشاهده کنید و می‌تواند به ناشران کمک کند تا مخاطبان بیشتری را جذب کنند.»

نتایج ترجمه شده برای زبان‌های اندونزیایی، هندی، کانادایی، مالایایی، تامیل، تلوگو در حال حاضر در دسترس است . این قابلیت در مرورگر کروم و یا مروگری که با قابلیت ترجمه گوگل هماهنگ است کار خواهد کرد.

در صورتی که نمی خواهید سایت شما ترجمه شود و نسخه ترجمه شده ان به سایر کشور ها نمایش داده شود کافی است از تگ متا notranslate استفاده کنید. به این صورت گوگل صفحه سایت شما را ترجمه نخواهد کرد.

تگ متای جلوگیری از ترجمه صفحه یا تگ notranslate:

<meta name=”google” value=”notranslate”>

این موارد و اطلاعیه های گوگل در مورد آپدیت های جدید خود برای سئو سایت بسیار موثر است. دانستن و همراه بودن با این اطلاعات لازمه یه سئوکار است.

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.