طراحی اپلیکیشن موبایل | طراحی اختصاصی اپلیکیشن طراحی سایت

طراحی اپلیکیشن موبایل | طراحی اختصاصی اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن موبایل | طراحی اختصاصی اپلیکیشن: از مدت ها پیش در فضای مجازی برای اینکه بتوانند مخاطبان بسیاری را به سمت خود جذب نمایند به دنبال تبلیغات گسترده در سطح اینترنت بودند. اما مدت ها گذشت تا متوجه شدند که ارائه امکانات بهتر باعث خواهد شد تا مخاطبان بیشتری به سمت شرکت جذب شوند. همه این موارد نشان از اهمیت کیفیت خدماتی است که به مشتریان خود ارائه می کنیم. هرچه امکانات و کیفیت خدمات بیشتر باشد ، پتانسیل موفقیت شرکت ما بیش تر از پیش خواهد بود. تبلیغاتی که بسیاری از زمان ها جامعه مورد هدف شما را در بر نمی گیرد. مخصوصا هزینه های زیاد تبلیغات که بازده پایینی را برای شما به همراه خواهد داشت. همه این نکات به شما گوشزد شد تا بدانید تا راه برای ارائه امکانات بهتر و ارائه هرچه سریع تر خدمات خود دارید را به کار گرفته و بهترین ها را به مشتریان خود ارائه نماید. در این قسمت سعی داریم تا در مورد طراحی اپلیکیشن موبایل و طراحی اختصاصی اپلیکیشن با شما سخن بگوییم. ابتدا از تاریخچه ان با شما صحبت خواهیم نمود و ز سیر تا پیاز اپلیکیشن و امکاناتی که قرار است در یک اپلیکیشن از ان بهره ببریم را با شما در میان خواهیم گذاشت.

تعریف اپلیکیشن و تاریخچه ان

طراحی اپلیکیشن موبایل | طراحی اختصاصی اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن موبایل | طراحی اختصاصی اپلیکیشن

ابتدا لازم است تا تعریفی جامع و کامل از اپلیکیشن و یا اپ را با شما در میان بگذاریم. اپلیکیشن به برنامه ای کامپیوتری که برای به اجرا در اوردن در پلتفرم های متفاوت هوشمند توسط یک سری برنامه نویس طراحی می شود ، اپلیکیشن می گوییم. اما به نظر ما این تعرف ، تعریف کاملی از اپ نخواهد بود. اپلیکیشن برای به اجرا در اورد یک سری کار خاص و علاوه بر ان ساده تر نمودن یکسری فرامین که در دنیای واقعی به سختی قابل انجام خواهد بود. در تاریخچه کامل از اپلیکیشن ها ، این تعاریف معانی زیادی پیدا نمی کرد چرا که در ابتدا اپلیکیشن ها مثل اپ های امروزی نبودند و توانایی انجام چندین کار به صورت همزمان را نداشتند که با پیشرفت سریع امروزه شاهد برترین اپلیکیشن ها در سطح فضای مجای هستیم.

اولین اپلیکیشن موبایل در دهه 90 عرضه شد که برنامه شبیه اکسل امروزی بود .اینکه چگونه جذابیت ساخت اپ برای مردم در ان سال ها به شدت زیاد شده بود باید به ابتکار ساخت اپلیکیشن توسط مردم معمولی توجه شود که می توانستند اپ ذلخواه خود را بسازند. اولین اپلیکیشن ها شبیه ورد امروزی و اکسل امروزی بود.اما در این قسمت نیز بگذارید به ای او اس و اندرویدی که امروزه بسیاری از کاربران را به سمت خود کشانده اند اشاره کنیم. دور سیستم عاملی که روز به روز بهتر شده و نمی توان اختلاف بسیار زیادی را بین ان ها قائل شد. درست است که ای او اس به نظر بهتر می رسد اما محدودیت های ان باعث خواهد شد تا جذابیت اصلی خود را از دست بدهد. شرکت اپل در سال 2007 گوشی هوشمند چند لمسی ان هم با مدیریت مرد بزرگی به نام استیو جابز را وارد بازار کرد. استیو جابز با برنامه های بسیار دقیق که برای گوشی های خود داشت توانست بعد از معرفی گوشی خود ، بازاری را برای اپ های ای او اس راه اندازه کند که حدود 500 برنامه داشت که یک پنجم ان رایگان بود. با استقبال زیاد مخاطبان پس از یک هفته ده میلیون دانلود در سراسر جهان برای اپلیکیشن های ای او اس رقم خورد. درست یک سال بعد این غول بزرگ جدید پا به عرصه گذاشت و از سیستم عامل اندروید با لوگوی معرفو سبز رونمایی نمود. در پی این اتفاق بازار اپلیکیشن های اندروید رونمایی شد. این تاریخچه اینده ای درخشان را برای این بازار پیش بینی می کند. برای همین باید بدانید که اهمیت طراحی اپلیکیشن بسیار بیشتر از قدم های دیگر شما خواهد بود.

طراحی اپلیکیشن اندروید | طراحی اپلکیشن Android | طراحی برنامه اندروید

فرایند های طراحی اپلیکیشن موبایل

با توجه به موارد ذکر شده در این قسمت قرار است تا با فریند طراحی اپلیکیشن با شما به سخن بپردازیم. برای موفقیت در طراحی اپ و فروش بیشتر و جذب مخاطبان بیشتر باید به چند مورد از مواردی که بسیار حائز اهمیت است به طور جدی توجه شود. اگر نتوانید به صورت اصولی تمام مواردی که در ادامه ان ها را مطرح می کنیم بپردازید ، در اینده ای نه چندان دور به مشکلات بزرگی بر خواهید خورد. پس با دقت به فرایند طراحی اپلیکیشن دقت کنید.

یافتن دلیلی محکم برای طراحی اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن موبایل | طراحی اختصاصی اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن موبایل | طراحی اختصاصی اپلیکیشن

اولین قدم در طراحی اپلیکیشن موبایل ، یافتن شکاف هایی است که تا کنون هیچ کس به ان ها توجه خاصی نداشته و یا حداقل این توجه نتوانسته مخاطب را جذب خود کند. در انتخاب موضوع اپلیکیشن خود توجه داشته باشید که باید به صورت کاربردی بتواند مشکلی و یا نقصی را حل کند.پس این اصل را به هیچ وجه فراموش نکنید که نباید یک کار را تکرار کنیم. تکرار کردن یک ایده به جز در موارد خاص باعث شکست سنگین شما خواهد شد. پس در این ابتدای اشنایی فرایند های طراحی اپلیکیشن موبایل این نکته را در ابتدای شروع کار از خود بپرسید که ایا این اپ قرار است تفاوتی ایجاد کند؟ ایا این اپ برتری خاصی هرچند اندک با سایر اپ های موجود دارد یا نه . اگر جواب شما نه بود به دنبال پیدا کردن راه های بیهوده نباشید . به عنوان مثال مثل ان است که شرکت های نوشابه و شرکت های سیگار به دنبال پیدا کردن خاصیت برای سیگار خود و یا نوشابه های خود باشند. به هیچ وجه برای دکمه لباس ندوزید.

متناسب کردن اهداف و بودجه

اصل دومی که باید در قدم بعدی خود در طراحی اپلیکیشن موبایل و طراحی اختصاصی اپلیکیشن بردارید ، متناسب کردن اهداف و پلتفرم کاری خود با بودجه در دسترس است. متناسب ساختن اهداف با میزان بودجه ای که در اختیار دارید خود نیز یکی از مهم ترین قسمت های برنامه ریزی برای گسترش اپ شما به حساب می اید. به عنوان مثال با متناسب ساختن اهداف خود در اینده نه چندان دور می توانید ارزیابی کنید که شما به تنهایی قادر به طراحی اپ اختصاصی هستید و یا نه فقط به عنوان یک ایده می توانید ان را با دیگری به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال اگر به دنبال رقابت با اپلیکیشن های معروف موجود در ایران در زمینه اشپزی و یا تاکسی رانی هستید باید بودجه بسیار وسیعی داشته باشید همراه با ایده های نابی که تاکنون هیچ یک از شرکت ها نداشته و یا به خوبی نتوانسته اند ان را اجرایی کنند. اما اگر به دنبال طراحی اپ به عنوان اپلیکیشن شهرستانی و در زمینه خدمت رسانی به مردم ان شهر است بودجه کلانی نیاز ندارد. چرا که با اندک بودجه می توانید خود را به مردم شهرستان معرفی کنید.

برسی کامل جامعه مورد هدف

قسمتی از طراحی اپلیکیشن که بسیاری ان را به عنوان کاری اضافی نادیده می گیرند ، برسی مخاطبانی است که قرار است از اپ شما استفاده کنند. اگر بتوانید به طور کامل خود را جای مشتریان و مخاطبان خود قرار دهید و انتظارات خود را از یک شرکت به خوبی بر روی اپ خود پیاده کنید می تواند به طور چشم گیری مخاطبان شما را افزایش دهد. به عنوان مثال اگر به عنوان اپلیکیشن تاکسی رانی در حال فعالیت هستیم در نظر داشته باشیم که مشتریان ثابت خود را بیشتر از سایر مشتریان تخفیف بدهیم و یا اینکه سرویس های ویژه برای ان ها در نظر بگیریم. برسی مخاطبان و روانشانسی ان ها باعث می شود تا بیش از پیش به ان ها نزدیک شد و متناسب با خواسته های ان ها تصمیم گیری نمود تا بیش از پیش مشتریان شما به سمت شما روانه شوند.

طراحی اپلیکیشن موبایل | طراحی اختصاصی اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن موبایل | طراحی اختصاصی اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن توسط برترین شرکت طراحی اپلیکیشن موبایل

به دنبال طراحی اپلیکیشن در قدم اخر باید به دنبال شرکتی نامی و معتر بگردید تا بتواند تمامی پلن های شما را به بهترین شکل ارایی کرده و شما را بیش از پیش به موفقیت نزدیک گرداند. متاسفانه امروزه به دیلی مشکلات خاصی قیمت ها نا متناسب بوده و شرکت ها با ارائه قیمت های زیاد و کیفیت پایین و طراحی قدیمی و دانش به روز نشده دست به طراحی اپلیکیشن موبایل خواهند زد. در این زمینه نیز باید نهایت دقت را داشته باشید . مواردی که باید یک شرکت معتبر طراحی اپلیکیشن برای شما در نظر بگیرد را به صورت موردی برای شما در ادامه خواهیم اورد. همیشه این نکته را به ذهن بسپارید که قرار نیست با پرداخت هزینه بیش تر اپلیکیشن بهتری نصیب شما شود. یک شرکت طراحی اپلیکیشن موبایل و طراحی اختصاصی اپلیکیشن باید موارد زیر را رعایت کند که عبارتند از :

  • عقد قرارداد محکم و اصولی با رعایت کردن تمام بند های قید شده
  • توضیح روند کار به مشتریان در ابتدای عقد قرارداد
  • استفاده از مجرب ترین متخصصین در طراحی اپلیکیشن مورد نظر شما
  • طراحی اختصاصی اپلیکیشن به بهترین شکل و خاص ترین شکل
  • طراحی اپلیکیشن با قیمت های به صرفه
  • ارائه مشاوره در هر لحظه به مشتریان
  • استفاده از جدیدن ترین علم روز در طراحی اپلیکیشن اختصاصی

 

برای اشنایی با شرکت معتبر برای طراحی اپلیکیشن اختصاصی و اپلیکیشن موبایل می توانید به مطلب زیر مراجعه کنید.  هم اکنون نیز میتوانید برای یافتن پاسخ پرسش های خود به قسمت مشاوره انلاین ایران وبر مراجعه کنید و به صورت رایگان با مشاوران و متخصصان ما مشاوره بگیرید.

طراحی اپلیکیشن موبایل آی او اس و اندروید در تهران | طراحی اپ

 

 

نویسنده amirab

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.