چرا خرید لیست ایمیل برای ایمیل مارکتینگ اشتباه است؟ [+آموزش روش ایجاد لیست ایمیل] طراحی سایت

چرا خرید لیست ایمیل برای ایمیل مارکتینگ اشتباه است؟ [+آموزش روش ایجاد لیست ایمیل]

همیشه برای بازاریابی، به دنبال ساده ترین راه ها نروید. شما برای ایمیل مارکتینگ که بخشی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ شماست، در ابتدا با کمبود لیست ایمیل مواجه هستید. این یک مورد بسیار منطقی است و برای همه کسب و کار ها در شروع به این گونه بوده است. و این کمبود باعث سوق دادن کاربران به خرید لیست ایمیل می شود.

حال سوال اینجاست که ایا با تماس با یک شرکت ایمیل مارکتینگ، لیست ایمیل از ان ها خریداری کنم یا این اصلا ایده خوبی نیست؟ اصلا اگر خریداری کنم چه فواید و یا مضراتی دارد؟پاسخ مشخص است. خیر ! خریداری لیست ایمیل به زبان ساده اصلا خوب نیست و اصلا توصیه نمی شود. حتی می توان گفت یک اشتباه بزرگ برای کسب و کار شما و استراتژی ایمیل مارکتینگ شما خواهد بود. به هر حال بهتر است ادامه مقاله را با ایران وبر همراه باشید تا روش های بهتر را با هم فرا گیریم.

قبل از رسیدن به مشکلات خرید لیست ایمیل، به روش های جمع های لیست ایمیل می پردازیم. سپس مشکلات را به خوبی بیان خواهیم کرد.

روش های ایجاد لیست ایمیل برای ایمیل مارکتینگ

  1. لیست ایمیل بخرید.
    شما از ارائه‌دهنده فهرست می خواهید تا فهرستی از نام‌ها و آدرس‌های ایمیل را بر اساس اطلاعات دموگرافیک و/یا روان‌شناختی پیدا کرده و خریداری کنید. برای مثال، ممکن است فهرستی از 50000 نام و آدرس ایمیل افرادی که در تهران در محله جنت آباد یا سعادت آباد زندگی می‌کنند و فرزند ندارند، خریداری کنید. روش های مختلفی برای ایمیل مارکتینگ موثر است اما باور کنید این روش هیچ سودی برای شما به همراه نخواهد داشت. با دلایل در ادامه مقاله بیان خواهد شد.
  2. یک لیست ایمیل اجاره کنید.
    اجاره کردن لیست ایمیل شاید تا به حال به گوش شما نخورده باشد اما بسیاری از سایت های ایرانی از این روش استفاده می کنند. در این روش لیست ایمیل به شما داده نمی شود فقط با توجه به نیاز شما به ایمیل های مورد نظر ارسال انجام می شود. در واقع این روش هم با خرید لیست ایمیل تفاوتی ندارد اما باز این روش با توجه به این که گزارش و هزینه بر اساس دریافت است، گزینه بهتری نسبت به خرید لیست ایمیل است.
  3. یک لیست ایمیل انتخابی داشته باشید.
    شخصی به طور داوطلبانه آدرس ایمیل خود را به صورت آنلاین یا حضوری به شما می دهد تا بتوانید برای او ایمیل ارسال کنید. آنها ممکن است انواع خاصی از محتوای ایمیلی را که می خواهند دریافت کنند، انتخاب کنند، مانند درخواست هشدارهای ایمیل در هنگام انتشار پست های وبلاگ جدید. آدرس‌های ایمیل انتخابی نتیجه جلب علاقه و اعتماد مخاطبین شماست، زیرا آنها فکر می‌کنند شما چیز ارزشمندی برای گفتن دارید.

وقتی نوبت به لیست های اجاره ای یا خریداری شده می رسد، ممکن است با فروشندگان یا بازاریاب هایی روبرو شوید که می گویند: “این لیست ایمیل کاملاً انتخاب شده است و دقیق است!” همچنین ممکن است از بازدهی بالای آن سخن بگویند. به هر حال باید توجه داشته باشید که هر چه لیست دقیق باشد یا به قول خودشان، اختصاصی و دقیق است، این کاربران هیچ ابراز تمایلی به دریافت ایمیل از شما نکرده اند. بنابراین این ایده اصلا مناسب کسب و کار شما نیست. زیرا بسیاری از کاربران اصلا به ایمیل های شما اهمیت نمی دهند و شاید از نظر بازاریابی حس بدی به برند و کسب و کار شما پیدا کنند.

چرا نباید لیست ایمیل بخرید

چرا خرید لیست ایمیل برای ایمیل مارکتینگ اشتباه است؟ [+آموزش روش ایجاد لیست ایمیل]
  • سرویس های ایمیل مارکتینگ معتبر به شما اجازه نمی دهند به لیست هایی که خریداری شده ایمیل بفرستید.
  • لیست آدرس ایمیل خوب برای فروش قرار داده نمی شود.
  • افرادی که در لیست خریداری شده یا اجاره ای هستند، در واقع شما را نمی شناسند.
  • به قابلیت تحویل ایمیل، اعتبار دامنه و اعتبار IP خود صدمه می زنید.
  • ارائه دهنده خدمات ایمیل شما می تواند شما را جریمه کند.
  1. سرویس های ایمیل مارکتینگ معتبر به شما اجازه نمی دهند به لیست هایی که خریده اید ایمیل بفرستید.
    اگر از نرم‌افزار ایمیل مارکتینگ استفاده می‌کنید یا قصد دارید در آینده این کار را انجام دهید، متوجه خواهید شد که شرکت‌های معتبر اصرار دارند که از فهرست‌های ایمیل انتخابی استفاده کنید.

شرکت های ایمیل مارکتینگ از آی پی های مشترکی برای کاربران خود استفاده می کنند. این به این معناست که اگر کاربری اقدام به ارسال ایمیل اسپم نماید، بقیه کاربران نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و ایمیل ان ها نیز اسپم خواهد شد.

  1. لیست آدرس ایمیل خوب برای فروش نیست.
    شما لیست ادرس خریداری کرده اید! ایا به این فکر کرده اید که این لیست ایمیل برای افراد دیگر نیز فروخته شده است. خب شاید تا اینجا بحث اصلا مشکلی نداشته باشید اما با فروخته شده به افراد زیاد و دریافت ایمیل های زیاد تبلیغاتی، ایا این کاربران ایمیل خود را تغییر نمی دهند؟ بنابراین این لیست ها،اغلب کاربران فعالی داشته اند اما در حال حاضر به قطعا فعالیتی ندارند.
  1. افرادی که در لیست خریداری شده یا اجاره ای هستند شما را نمی شناسند.
    در ابتدا در مورد لیست های خریداری شده و اجاره ای صحبت کردیم. اما اگر این لیست ها حتی فعال باشند، ایا نتیجه خوبی برای ایمیل مارکتینگ شما به همراه می آورند. خب باید این مورد را کامل بررسی کنیم.

ما فرض را بر این می گذاریم که ادرس های ایمیلی که دریافت می کنید،کاملا انتخابی هستند. یعنی همه فعال بود و شرکت A ان را از طریق فرایند opt-in(درخواست کاربر) به دست اورده است. حال شما ایمیل را ارسال می کنید. آیا کاربر هیچ پیشینه ذهنی از کسب و کار شما و رابطه با کسب و کار شما دارد. بنابراین به محض دریافت ایمیل شما ان را spam علامت گذاری می کند.

خب تا اینجا فهمیدیم که ایمیل شما توسط کاربر به spam منتقل می شود اما حال می توانید به بخش بعدی یعنی مشکلات برای دامنه شما و ای پی شما برویم.

  1. به قابلیت تحویل ایمیل و اعتبار IP خود آسیب خواهید رساند.
    روش های بسیاری پیشرفته ای، سرویس های ایمیلی جهان همچون یاهو، گوگل و مایکروسافت برای شناسایی ایمیل اسپم استفاده می کنند. یکی از روش های مهم ان ها اسپم کردن ایمیل هایی است که به کاربرانی ارسال می شود که سالیان سال فعال نبوده اند. به این معنی که شما یک لیست ایمیل خریداری کرده اید. یک ایمیل داخل این لیست، برای 10 سال پیش است و اصلا فعال نیست. بنابراین سرویس های ایمیل این مورد را متوجه می شوند و اسپم اسکور ایمیل شما را افزایش می دهد. که با افزایش این تعداد تمام ایمیل های شما مستقیم به اسپم ارسال می شود.

حال اگر در ایمیل مارکتینگ و مشکلات ان تجربه ای داشته باشید، حتما می دانید ارسال به اینباکس بسیار مهم است. شما با این کار شهرت دامنه خود و به انباکس رفتن ایمیل های خود را در خطر قرار می دهید، برای کاربرانی که اصلا بازدهی برای شما نخواهند داشت. پس از ان باید سالیان سال تلاش کنید تا اعتبار دامنه و ای پی خود را بازگردانید.

  1. دریافت ایمیل از شرکت ناشناس برای شما هم آزاردهنده است!
    وقتی ایمیلی از شرکتی که هرگز نامش را نشنیده اید در صندوق ورودی خود دریافت می کنید،چه حسی به ان دارید؟ شرط می بندم این شرکتی نیست که بخواهید از آن بخرید یا در آن کار کنید.

شما می توانید با مقالات و راه های مختلف بازاریابی کاربران مورد نظر را جذب کنید.حال در این راه سخت، با یک ایمیل مارکتیگ اشتباه، شانس اعتماد کاربر به خود را از بین می برید.

  1. ارائه دهنده خدمات ایمیل شما می تواند شما را جریمه کند.
    خرید لیست های ایمیل نه تنها به قابلیت تحویل و اعتبار برند شما آسیب می زند – بلکه می تواند حساب ایمیل شما را نیز در معرض خطر قرار دهد. کلاینت‌های ایمیل مانند Gmail، Yahoo! و Outlook نمی‌خواهند با حساب‌هایی مرتبط شوند که گیرندگان آن‌ها را مکرراً به‌عنوان هرزنامه پرچم‌گذاری می‌کنند. ارائه دهندگان خدمات ایمیل مانند AWeber تا آنجا پیش می روند که در صورت مشکوک شدن به ارسال محتوای ناخواسته، حساب شما را بلافاصله می بندند.

خب حالا که با این مشکلات اشنا شدید روش های جایگزین لیست ایمیل پولی چیست؟

روش های جایگزین لیست ایمیل خریدنی یا پولی

چرا خرید لیست ایمیل برای ایمیل مارکتینگ اشتباه است؟ [+آموزش روش ایجاد لیست ایمیل]
  1. استراتژی بازاریابی برونگرای خود را به درونگرا تغییر دهید.
    خرید لیست های ایمیل شکل دیگری از بازاریابی خارجی است – این روشی است که پیام رسانی را به مشتریان بالقوه سوق می دهد. نه تنها پرهزینه است، اما در نتیجه ROI بالاتری را تضمین نمی کند. هنگامی که استراتژی خود را به سمت بازاریابی درونگرا تغییر می دهید، موقعیت کسب و کار خود را برای ایجاد آگاهی از برند و روابط با مشتری از طریق ایجاد محتوا و تاکتیک های رسانه های اجتماعی تغییر می دهید.
  1. کمپین های تولید سرنخ (lead) را انجام دهید.
    تولید سرنخ فرآیند جذب مشتریان بالقوه به کسب و کار شما و پرورش علایق آنها با هدف تبدیل آنها به مشتری است. این را می توان از طریق کمپین های بازاریابی موثر به دست آورد.

برخی از نمونه‌های کمپین‌های تولید سرنخ عبارتند از:

به اشتراک گذاری پست های وبلاگ با محتوای اطلاعاتی
ترویج پیشنهادات محصول در کانال های رسانه های اجتماعی

  1. رهبری فکری را از طریق محتوای خود نشان دهید.
    با محتوایی که کسب و کار شما برای مخاطبان به اشتراک می گذارد، می توانید رهبری فکری را به نمایش بگذارید. این تاکتیک در بازاریابی محتوا برای ایجاد اعتماد و کسب اعتبار در حوزه کاری خود استفاده می شود.

برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری، کسب و کار شما باید از طریق محتوای آموزنده مانند آموزش ها، فهرست ها و سایر پست هایی که به مخاطبان هدف شما کمک می کند چیز جدیدی یاد بگیرند، مفید بودن برند را نشان دهد.

چگونه لیست ایمیل اختصاصی ایجاد کنیم؟

اکنون که چند راه برای به دست آوردن لیست های ایمیل یاد گرفته اید، بیایید بررسی کنیم که چگونه می توانید آنها را از طریق روش سومی که قبلا در این مقاله بیان شد – روش اختصاصی و توسط کاربر (opt-in) به دست آورید.

ایجاد فهرستی از مخاطبین ایمیلی که برای دریافت محتوا از شما شرکت کرده‌اند، از اعتبار برند شما محافظت می‌کند. همچنین فرصت هایی را برای رشد این لیست از طریق مشتریان جدید و مشتاق به شما ارائه می دهد. در زیر بهترین روش‌های اساسی وجود دارد که برای افزایش مستمر لیست ایمیل‌ها سود بسیار زیادی به همراه دارد.

  1. برای کاربرانی اطلاعات با ارزشی ایجاد کنید تا ارزش ایمیل دادن را داشته باشد.
    وبینارها، کتاب‌های الکترونیکی، قالب‌ها، و غیره – همه اینها دارایی‌های محتوایی با فرم طولانی و ممتاز هستند که ممکن است افراد آنقدر ارزشمند بدانند که آدرس ایمیل خود را ارائه دهند. هرچه این موارد دارای طیف گسترده تری باشد، جمع کردن لیست ایمیل برای شما راحت تر شده و طیف سیع تری را می توانید به خود جذب کنید.
  2. ابزارهای مفید ایجاد کنید.
    بسیاری از نوشتن مقالات لذت نمی برند. در مقاله نوشتن یک مقاله برای سایت روش نوشتن یک مقاله خوب را توضیح دادیم. اما شما می توانید از یک ابزار برای این کار استفاده کنید. یک برنامه تحت وب بنویسید و با استفاده از ان ایمیل کاربران را دریافت کنید. به همین سادگی و زیبایی.
  1. آن اطلاعات مفید را در کانال های بازاریابی خود تبلیغ کنید.
    اکنون که اطلاعات و محتوای مفیدی دارید که می‌توانند آدرس‌های ایمیل را دریافت کنید، زمان قابل توجهی را صرف کنید تا مطمئن شوید که دنیا از آنها مطلع است. شما کانال‌های زیادی در اختیار دارید – رسانه‌های اجتماعی، PPC کانال های رایجی هستند که باید از آنها استفاده کنید.. اما، هیچ کدام مانند وبلاگ شما بازدهی پایداری را ارائه نمی دهند. این سناریو را در نظر بگیرید:

شما محتوای جدید خود را با وبلاگ نویسی در مورد موضوعات مرتبط با اطلاعات با ارزش خود را که ایجاد کرده اید، تبلیغ می کنید. CTAهایی که به صفحه فرود منتهی می شوند را در هر یک از آن پست های وبلاگ قرار دهید.

حالا فرض کنید پست های وبلاگ شما حدود 100 بازدید در ماه دارد و نرخ تبدیل شما در وبلاگ حدود دو درصد است. این بدان معناست که هر ماه از یک پست وبلاگ دو سرنخ دریافت خواهید کرد.

سپس، فرض کنید 30 پست وبلاگ در ماه می نویسید. این بدان معناست که شما در یک ماه 60 سرنخ دریافت خواهید کرد – دو مورد از هر پست وبلاگ. حالا این کار را برای یک سال ادامه دهید. کاری که در ماه اول برای وبلاگ انجام دادید، در طول سال منجر به جذب مشتریان خواهد شد. این بدان معناست که شما در واقع به دلیل اثرات ترکیبی وبلاگ نویسی، در پایان 12 ماه، 4680 مخاطب در ماه دریافت می کنید – نه فقط 720 مخاطب (60 مخاطب * 12 ماه).

چرا خرید لیست ایمیل برای ایمیل مارکتینگ اشتباه است؟ [+آموزش روش ایجاد لیست ایمیل]
  1. کمپین های بازاریابی ایمیلی خلاقانه را اجرا کنید.
    اکثر مردم ایمیل را به عنوان کانالی برای تولید مخاطب یا سرنخ نمی دانند. اما از آنجایی که مردم ایمیل‌های مفید را برای همکاران یا دوستان خود ارسال می‌کنند، می‌تواند پایگاه داده شما را گسترش دهد اگر به سادگی ارسال یا اشتراک‌گذاری محتوای ایمیل را برای گیرندگان آسان کنید. CTA را در ایمیل‌های خود بگنجانید که اشتراک‌گذاری را به یک انتخاب واضح برای گیرندگان تبدیل کند.

اگر قبلاً یک پایگاه داده نسبتاً بزرگ دارید،حال زمان آن است که با ایمیل ایمیل های جدید دریافت کنید.

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.