طراحی اپلیکیشن فروشگاهی برای iOS و اندروید

اپلیکیشن در حال حاضر کلید پیشرفت بسیاری از کسب و کار ها بوده است. بعضی کسب و کار ها دارای پایه ی دیجیتال هستند و بعضی دیگر خیر. طراحی اپلیکیشن برای یک کسب و کار باعث متفاوت بودن آن و همچنین ارتباط بیشتر با کاربر می شود. حال طراحی اپلیکیشن فروشگاهی یکی از بخش های اساسی برای هر کسب و کار دیجیتال و فروشگاه آنلاین است. دلایل متفاوتی برای آن وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم. با ایران وبر همراه باشید.

مزیت های طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

امروزه افراد بسیاری هستند که شبانه روز فقط با گوشی خود همراه هستند حتی بسیاری هستند که شاید در ماه از لپ تاپ و … استفاده نکنند، اما حتما روزانه ساعت های زیادی را با گوشی همراه خود سپری می کنند . حال یک فروشگاه با فروش آنلاین برای افزایش کاربران و همچنین فروش نیاز به یک اپ دارد. یک اپ می توان امکانات مختلفی داشته باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

امکان ارسال نوتیفیکیشن

یکی از امکاناتی که با یک اپ می توانید تفاوت و همچنین مشارکت کاربران خود را افزایش دهید امکان ارسال نوتیفیکیشن است. برای مثال شما یک فروش فوق العاده دارید و تمام اجناس خود را با 30 درصد تخفیف به فروش می رسانید. شما به طور معمول چند را برای معرفی این فروش دارید.

  • بر روی سایت خود
  • بر روی شبکه های اجتماعی

در روش اول شما اطلاعیه را بر روی سایت قرار میدهید و در این روش باید حتما کاربر به سایت شما برود تا این تخفیف را ببیند بنابراین بازدهی برای جذب کاربران جدید و گذشته کمتر است.

در روش دوم شبکه های اجتماعی تاثیر به سزایی در اطلاع رسانی دارند اما این روش نیز نیازمند این است که کاربران شما را آنفالو نکرده باشند و حتما در روزی که پست شما ارسال می شود آنلاین باشد.

اما در روش ارسال پوش نوتیفیکیشن شما می توایند در هر زمان به همه ی کاربران نوتیفیکیشن ارسال کنید و همه ی کاربران در همان لحظه از این فروش ویژه با خبر شوند.

طراحی اپلیکیشن فروشگاهی برای دیجی کالا و بامیلو چه تفاوتی ایجاد کرده است؟

البته در کنار این موارد می توان یک مقایسه ی کوچکی بین کاربران فروشگاه های بزرگ می توان دریافت که با طراحی یک اپ بسیاری از کاربران فقط از اپ استفاده می کنند و همچنین در فروش های فوق العاده تفاوت بسیاری در فروش دیده می شود. با این حال که فروشگاه هایی مانند دیجی کالا شناخته شده بوده و نسخه ی تحت وب آن ها از بازدید زیادی برخوردار است. حتی خود شما نیز برای خرید از دیجی کالا به احتمال زیاد از اپلیکیشن این فروشگاه استفاده می کنید.

 

دیگر ویژگی ها اپلیکیشن فروشگاهی

  • امکان ایجاد ویترین محصولات ویژه و …
  • راحتی خرید مشتری
  • جتسجوی در اپلیکیشن
  • بخش نظرات و ویژگی ها محصولات

و قابلیت های دیگر که با توجه به نیاز فروشگاه می توان در اپ قرار داد.

 

طراحی اپلیکیشن فروشگاهی برای دو سیستم عامل اندروید و آی او اس ضروری است. دلیل آن نیز وسعت کاربران هر دو سیستم عامل است. حال به بررسی طراحی برای هر یک خواهیم پرداخت.

طراجی اپلیکیشن فروشگاهی برای آی او اس

یکی از سیستم عامل های معروف آی او اس طراحی، شرکت اپل است. این سیستم عامل ویژگی های خاص خود را دارد و در کنار این ویژگی ها محدودیت های خاص خود را دارد. به هر حال طراحی اپ برای سیستم عامل بخشی از کار بوده و بخش دیگری که با مشکلات فراوان رو به روست، انتشار اپلیکیشن در اپ استور می باشد. دلیل مشکلات مختلف انتشار اپلیکیشن ، تحریم و پرداخت بین المللی است. به هر حال گروه ایران وبر با تجربه چند ساله، به راحتی اپ شما را در اپ استور منتشر می کند. روش دیگری که در اپ استور وجود دارد، روش نصب به صورت مستقیم است. در این روش کاربر می تواند به سایت شما مراجعه کند و با کلیک بر روی لینک دانلود بدون اپ استور می تواند به راحتی نصب کند. این روش با همکاری Moder Life Computer انجام خواهد شد. در این روش محدودیت های اپ استور وجود ندارد و زمان انتشار نیز بسیار سریع تر خواهد بود

طراحی اپلیکیشن فروشگاهی برای اندروید

سیستم عامل پر طرفدار دیگری که در حال حاضر وجود دارد، اندروید است. اندروید به دلیل وجود بازار های ایرانی مختلف از نظر انتشار دارای مشکلات کمتری است. حتی بدون بازار نیز قابلیت نصب وجود دارد. بنابراین مشکل خاصی از این نظر وجود ندارد. گروه ایران وبر تلاش خود را انجام می دهد تا اپلیکیشنی همگام با ورژن های دیگر برای اندروید نیز طراحی کنید. البته مشکلات انتشار اپ در گوگل پلی نیز همانند اپل بوده و در صورتی که تمایل به انتشار در گوگل پلی داشته باشید، مشکلات انتشار وجود خواهد داشت که ما با تجربه ی خود این مشکلات را به حداقل خواهیم رسانید.

 

شما می توانید همینک برای مشاوره با ما تماس بگیرید. متخصصان ما آماده ی پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.