چگونه بیلبورد مؤثر بسازیم؟ | بیلبورد تبلیغاتی تاثیر‌گذار طراحی سایت

چگونه بیلبورد مؤثر بسازیم؟ | بیلبورد تبلیغاتی تاثیر‌گذار

بیش از یک قرن است که بیلبوردهای تبلیغاتی در کنار جاده وجود دارند. در همه جای دنیا ،این سبک تبلیغات هنوز هم راهی مهم و کارآمد برای جذب میلیون ها راننده و مسافر است. اما اگر قصد دارید پول خود را در این سبک تبلیغات سرمایه گذاری کنید ، باید از تاثیرگذار بودن آن اطمینان حاصل کنید. چگونه مطمئن می شوید که بیلبورد شما هم چشم نواز و هم موثر است؟ ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم تا یک بیلبورد مؤثر بسازید.

1- پیامتان را مستقیم بگویید

بیلبورد شما قرار است کنار اتوبان‌ها و جاده ها نصب شود. این یعنی راننده ها، با سرعت از کنار این بیلبورد عبور خواهند کرد. پس پیام بیلبورد شما باید در عین اینکه صریح و مستقیم است، به گونه ای طراحی شود که در ذهن مخاطب بماند. به چیزی فکر کنید که مخاطب قرار است از شما به خاطر بسپارد. آیا میخواهید اسم برند شما در خاطرشان بماند تا دفعه‌ی بعد که محصول شما را در جایی دیدند، بشناسند؟ آیا قرار است ایمیل یا شماره تماس شما در ذهن راننده ها بماند؟ یا اینکه یا می خواهید مردم در خروجی بعدی برای امتحان کردن مرغ سوخاری های شما کنار بزنند؟ پس در طرح داستان خودتان از پیام اصلی و کلیدی خود استفاده کنید؛ طوری که به چشم بیاید و در خاطر مردم ضبط شود. مثلاً:

“در اینجا www.yourwebsite.com دیگر لازم نیست برای ویزیت دکتر از خانه خارج شوید”

لوگوی برند شما به تنهایی با جذاب و با مزه بودنش موجب جذب مخاطب شود

تصویر فیله های سوخاری جذاب و وسوسه برانگیز شما، اشتیاق و اشتهای مردم را تحریک میکند

اهمیت “داستان” در طراحی یک بیلبورد مؤثر

داستان داشتن یعنی پیام برندتان را انتخاب میکنید و به آن معنی میدهید. مثلاً این میتواندفلان مشکل شما را حل کند. یا فلان نیازتان را برطرف کند. حتی ممکن است برخی مردم، تا قبل از دیدن بیلبورد شما آن نیاز یا مشکل را حس نکرده باشند. انسانها در به خاطر سپردن حقایق و چیزهای معمولی افتضاح هستند ولی درست برعکس، داستانها به خوبی در خاطرشان میماند.

بیلبورد یک رسانه تصویری است ، به این معنی که گام بعدی این است که چگونه می توان آن داستان را از طریق تصاویر و متن تعریف کرد. شما در هنگام ارائه یک طرح واقعاً می خواهید استراتژیک باشید. در ادامه چند ایده برای شما آورده ایم:

چگونه بیلبورد مؤثر بسازیم؟ | اهمیت

یک روش سنتی برای طراحی یک بیلبورد مؤثر ، بازی با حروف یا کلمات و ایجاد تصویر بر روی آنها است. این کار گاهی باعث ایجاد خنده هم می شود. اتحادیه فوتبال اوکلاهما می خواست که مردم نسبت به کشف فوتبال کنجکاو شوند ، بنابراین آنها در مورد چیز دیگری که مربوط به پا است و مردم بدنبال آن هستند بازی کردند: Bigfoot. سرگرم کننده است و حس ماجراجویی را برمی انگیزد ، که قطعاً بچه ها را به بازی فوتبال ترغیب می کند.

چگونه بیلبورد مؤثر بسازیم؟ | اهمیت

این تصویر نیز نمونه ای دیگر از بازی با کلمات یا حروف است. این بیلبورد نشان دهنده ی یک شرکت هواپیمایی است. با جا به جایی حرف A استرالیا به آمریکا تغییر پیدا میکند.با یک فلش قرمز این حرف به اخر کلمه منتقل کرده است. که نشان دهنده ی پرواز است. قطعا این مفهوم را در بر دارد که به راحتی میتوانید به آمریکا پرواز کنید.

تاثیر یک تصویر به تنهایی

گاهی یک عکس نیز به اندازه ی 1000 کلمه ارزش دارد ،موافقید؟ این سبک طرفداران بسیاری دارد. اما باید دقت داشته باشید تصویر به قدر کافی گویای مفهوم و البته برند شما باشد. لوگوی شما نیز باید به خوبی به چشم بیاید.

چگونه بیلبورد مؤثر بسازیم؟ | تاثیر یک تصویر به تنهایی

بیلبورد بسکتبال YMCA از تصویری پویا برای حفظ ذهن برندشان استفاده می کند. این بیلبورد مینیمال، ساده و به قدر کافی گویا است. نمونه های این چنینی در دنیای تبلیغات بسیار میبینیم. که البته کار آژانس های مهم و بزرگ تبلیغاتی هستند.

یک تصویر پویای بزرگ می تواند همه چیز را بازگو کند. در حقیقت ، یک تصویر بهتر از استفاده از کلمات به حفظ پیام شما کمک می کند. فقط مطمئن شوید که تصویر واقعاً در 5 ثانیه یا کمتر تأثیر می گذارد. می توانید با به اشتراک گذاشتن طرح خود قبل از بردن آن روی بیبورد، واکنش افراد مختلف در مورد این طرح را ببینید. اگر آنها باید دیدن طرح شما لبخند می زنند یا پوزخند می زنند ، کارتان عالی است و قطعاً این بیلبورد مؤثرخواهد بود ! اگر آنها همه گیج نگاه کنند و واکنشی نشان ندهند، پس طرح شما کارآمد نیست و به فکر ایده ی بهتری باشید. بیلبورد بعدی را که مربوط به مک دونالد است، ببینید:

چگونه بیلبورد مؤثر بسازیم؟ | تاثیر یک تصویر به تنهایی

2-پیامتان کوتاه و گیرا باشد

یک راننده متوسط فقط 5 تا 10 ثانیه زمان خواهد داشت تا بتواند طرح بیلبورد شما را ببیند ، متن را بخواند و پیام را درک کند. در این 5 تا 10 ثانیه ، بسته به شدت ترافیک ، راننده می تواند یکبار به بیلبورد ، بعد به جاده و دوباره به بیلبورد نگاهی بیندازد. حتی کمتر از این زمان هم آگهی شما مشاهده می شود! بنابراین یکی از مهمترین قوانینی که باید به آن دقت کنید کوتاه بودن پیام شماست. خیلی کوتاه! حداکثر 7 کلمه یا کمتر استفاده کنید.

چگونه بیلبورد مؤثر بسازیم؟ | پیامتان کوتاه و گیرا باشد

پس از درج پیام اصلی خود می توانید سایر اطلاعات مربوطه را در نظر بگیرید.شما میتوانید شماره تلفن ارائه دهید. جایی برای درج لوگوی خود در نظر بگیرید. حتی میشود اطلاعات مکانی یا شماره ی خروجی بزرگراه را برای جذب رانندگان نیز قرار داد. فقط مطمئن شوید که مهمترین اطلاعات را در اولویت قرار دهید تا بیلبورد شما بهم ریخته یا ناخوانا نشود.

3-طرح را بزرگ انتخاب کنید

اگر میخواهید بیلبورد مؤثر و جذابی داشته باشید در بزرگی طرح و فونت ها خساست به خرج ندهید! فقط باید مطمئن شوید که هر متنی در طرح شما با قلم تمیز و پررنگ چاپ شود تا بهترین خوانایی را داشته باشد. همچنین ، هرچه فونت بزرگتر باشد، راننده زمان بیشتری برای خواندن و درک پیام شما از راه دور دارد.

چگونه بیلبورد مؤثر بسازیم؟ | طرح را بزرگ انتخاب کنید

4-تضاد رنگی به کار ببرید

از رنگهای روشن یا یک تصویر پررنگ در طراحی خود استفاده کنید تا بدون زحمت نگاه ها را به تابلوی تبلیغات خود جلب کنید. تضاد رنگ ها در طراحی ، تأثیرات بیشتری ایجاد می کند که به بهبود حفظ پیام شما کمک می کند. به بیلبورد زیر دقت کنید که چگونه تضاد تصویر رنگی و سیاه و سفید باعث جلب توجه میشود.

اما برای اینکه تصویر شما تاثیرگذار باشد ، پس زمینه خود را ساده نگه دارید تا مطمئن شوید که پیش زمینه در جلب توجه،از تصویر اصلی پیشی نمیگیرد. به یک تصویر یا عکس بزرگ بچسبید. یک تصویر پویا تأثیر بصری بسیار بیشتری نسبت به تصاویری که فقط یک چهارم از طرح را اشغال می کند ، ایجاد خواهد کرد. اگر بخشی از عکس شما از کادر بیلبورد هم بیرون بزند دیگر عالی خواهد شد.

چگونه بیلبورد مؤثر بسازیم؟ | تضاد رنگی به کار ببرید
چگونه بیلبورد مؤثر بسازیم؟ | تضاد رنگی به کار ببرید

تیرآخر: از مکان نصب بیلبورد کمک بگیرید

اگر متوجه شدید که هنوز به یک داستان سرگرم کننده برای بیلبورد خود احتیاج دارید، مکانی را که طرح شما در آن نمایش داده می شود در نظر بگیرید. سپس از آن محیط برای پیام هوشمندانه استفاده کنید: یک ضربه فنی به فن آوری ها در منطقه خلیج کالیفرنیا بزنید ، برای خواندن از زبان عامیانه محلی استفاده کنید شوخ طبعی به یک بازار گرسنه ، یا درخواست رانندگان “خماری” که از لاس وگاس خارج می شوند (و اگر آنها به سمت شرق حرکت می کنند ، این فرصت دیگری برای خنده دار بودن است که به سمت رودخانه کلرادو حرکت می کنند). مثلا در تصویر پایین میبینید که چگونه یک بیلبورد مؤثر و جذاب با تطبیق محیط ایجاد شده است.

چگونه بیلبورد مؤثر بسازیم؟ | از مکان نصب بیلبورد کمک بگیرید

شما همچنین می توانید بیلبورد موثر خود را بزرگراههای بین شهری نصب کنید. به این ترتیب توجه مسافران گرسنه ، خسته یا بی حوصله را با نشانه های ساده ای که تکرار می شود جلب کنید. جاذبه ای منحصر به فرد دارید که نباید آن را از دست داد؟ یک توقفگاه بین راهی با امکانات رفاهی دارید؟ پس ، با تنظیم چندین طرح در فاصله چند کیلومتری از یکدیگر، فاصله ی راننده را تا مقصد مورد نظر مشخص کنید. نیازی نیست خیلی هوشمندانه و خلاق عمل کنید ، فقط ازیک پیام کوتاه، درشت و خوانا استفاده کنید. در اتوبانهای ایران این مدل بیلبوردهای تبلیغاتی را برای اقامتگاههای تفریحی بین راهی زیاد دیده ایم.

چگونه بیلبورد مؤثر بسازیم؟ | بیلبورد تبلیغاتی تاثیر‌گذار

امیدواریم این مطلب برای بهبود تبلیغات شما مناسب باشد. برای مشاهده ایده های تبلیغاتی و آموزش های دیجیتال مارکتینگ به این مطلب مراجعه کنید.

نویسنده مهسا سلیمیان

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.