لوگوهای ترند 2021 | 6 سبک طراحی لوگو که دیوانه اش میشوید! آموزش طراحی لوگو و بررسی لوگو

لوگوهای ترند 2021 | 6 سبک طراحی لوگو که دیوانه اش میشوید!

در این مقاله قرار است شما را با لوگوهای ترند 2021 آشنا کنیم! در واقع میخواهیم 6 سبک از بهترین و جذاب ترین سبک های طراحی لوگو مدرن را به شما برای الهام گرفتن معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

لوگوها بخش مهمی از هویت یک نام تجاری هستند. این نشانگر تمایز، منجر به بهبود مشارکت مشتری و افزایش شناخت میشود. دنیای لوگوها به عنوان علامت کلمه، نماد یا ترکیبی از این دو، هر روز در حال گسترش است. در نهایت، این شناسه های بصری باید به مشکل طراحی موجود پاسخ دهند و نیازهای برنامه را برآورده کرده و در عین حال ویژگی ها و معنای نام تجاری را نیز منتقل کنند.

چه سبک لوگوهایی ترند 2021 هستند؟

در حالی که هیچ قانون مطلق برای طراحی یک لوگوی موفق وجود ندارد ، می توان روندهای فعلی طراحی لوگو را اندازه گیری کرد تا شما را از رقبای خود مطلع کرده یا از آنها الهام بگیرید. وظیفه طراح است که تصویری واضح از امکانات لوگو و همچنین برنامه های کاربردی مختلف متناسب با نیاز مشتری طراحی کند. در اینجا شش روند رو به رشد طراحی لوگو وجود دارد که باید در سال جدید مراقب آنها باشید تا به شما کمک کند از آنها الهام بگیرید.

لوگو مینیمال

اصلی ترین گروه لوگوهای ترند 2021 لوگوهای مینیمال و ساده هستند. دوران پیچیدگی و شلوغی لوگوها به پایان رسیده است و این سبک ها دیگر مورد استقبال قرار نمیگیرد. امروزه مد به سمت سادگی پیش رفته است و مردم بیشتر به سبک های مینیمال تمایل دارند. لوگوهای تک رنگ با اشکال هندسی تک بعدی سادگی و مینیمالیستی یک برند را به خوبی مینتقل میکند.

در لوگو مینمیال، هر خطی و هر رنگی اضافه است. لوگوهای تخت یا فلت با رنگ های مات یا کمترین رنگ ها مینیمال محسوب میشوند.

لوگو باز طراحی شده مستر کارت، از نمونه تغییرات لوگو بود که گرایش مینیمالی پیدا کرد. این لوگو در سال 2016 توسط Pentagram بازطراحی شد! لوگوی جدید شامل یک حروف کوچک با دو علامت جسورانه هندسی است و دایره های متقاطع لوگوی قبلی را بدون سایه و فونت بدون سریف جایگزین می کند. ظاهر محکم این لوگوی بازطراحی شده، مزایای استفاده صحیح از مینیمالیسم را نشان می دهد. در نتیجه یک لوگوی باز و مدرن ایجاد می شود که می تواند برای بسیاری از برنامه های مختلف مورد نیاز استفاده شود. برای مثال تغییرات لوگو مسترکارت در جهت مینیمال شدن را نگاه کنید.

لوگوهای ترند 2021 | 6 سبک طراحی لوگو که دیوانه اش میشوید!

نمونه های وطنی گرایش مینیمالیسم در لوگو، در تغییرات اخیر هویت بصری تپسی و اسنپ به خوبی دیده میشود!

لوگوهای دستی

لوگوهای زیبایی که با دست کشیده شده اند، یکی دیگر از سبک های طراحی لوگوهای ترند 2021 و روندهای رو به رشد طراحی هستند. لوگوهای طراحی شده با دست می توانند حس دست ساز، خودمانی یا مستقل را ایجاد کنند که ممکن است همان چیزی باشد که یک برند می خواهد برای جذب مشتریان خود ارائه دهد.

لوگوهای ترند 2021 | 6 سبک طراحی لوگو که دیوانه اش میشوید!

لوگوهای تک خطی یا مونولاین

لوگوهای Monoline لوگوهایی هستند که از یک خط واحد ساخته شده اند و معمولاً ضخامت آنها تغییر نمی کند. مونولاین ظاهری محدب و مینیمال را ارائه می دهد که می تواند به یک نماد پیچیده یا ساده تبدیل شود. نمونه هایی از لوگوهای تک خطی مثل : Airbnb یا Instagram است. در تصویر زیر میبینید که لوگوتصویری Airbnb به یک لوگو مونولاین تغییر پیدا کرده است.

لوگوهای ترند 2021 | 6 سبک طراحی لوگو که دیوانه اش میشوید!
لوگوهای ترند 2021 | 6 سبک طراحی لوگو که دیوانه اش میشوید!

مزایای طراحی لوگوی تک خطی می تواند تنوع و انعطاف پذیری آن برای انطباق با انواع رسانه ها باشد.

لوگوهایی با اشکال هندسی

اشکال هندسی مانند دایره ، مربع، مثلث یا سایر اشکال، در باز طراحی های اخیر لوگو نیز ظاهر شده اند. مزایای اشکال هندسی می تواند یک ظاهر جسورانه، ساده و بی انتها باشد که ایجاد آن ساده است. در حالی که اشکال ساده ممکن است به خودی خود کمی خشک به نظر برسند، اما در پس هر کدام معنا و مفهوم عمیقی نهفته است. برای درک بهتر این مسئله مقاله مفهوم اشکال هندسی در لوگو را مطالعه کنید. اشکال هندسی می توانند به ساده سازی تصاویر پیچیده قبلی کمک کنند. همچنین با کاهش پالت رنگ به ظاهر و احساس ساده تر و صاف تری دست یابند.

لوگوهای متحرک

با پیشرفت فناوری های وب، طراحان این فرصت را دارند که گرافیک متحرک را به عنوان بخشی از طراحی لوگو کشف کنند. در حالی که این گرایش ارتباط چندانی با زیبایی شناسی ندارد، همچنان محبوبیت خود را به دست می آورد. زیرا شرکت ها از موشن گرافیک برای بیان داستان برند خود استفاده می کنند. این روند توضیح می دهد که چرا مینیمالیسم همچنان نقش مهمی در طراحی مجدد لوگو دارد. حداقل لوگوها نه تنها مدرن تر به نظر می رسند، بلکه پتانسیل بیشتری برای استفاده در روش های مختلف برای ایجاد نام تجاری (مانند تبلیغات ویدیوئی) دارند.

لوگوتایپ های سان سریف

فونت های سان سریف از وقتی لوگوتایپ گوگل تغییر کرد ترند شد. اما این سبک فونت را میتوانیم در دسته لوگوهای ترند 2021 نیز قرار دهیم. در این دوره دیگر استفاده از فونت های سریف دار خیلی مرسوم نیست، هر چند برای برخی از برندها همچنان زیبایی خاصی دارد!

لوگوهای ترند 2021 | 6 سبک طراحی لوگو که دیوانه اش میشوید!

فونت های بدون سریف(سان سریف) ظاهری جوان تر، دوستانه تر و مدرن تر به یک لوگو می بخشد. همچنین فوق العاده خوانا هستند و حضور پررنگی در وب دارند. چنین ویژگی هایی برای شرکت هایی که سعی می کنند نام تجاری خود را با ظاهری مدرن و مرتبط هماهنگ کنند، در دنیایی که به طور فزاینده ای از رسانه های دیجیتال برای برقراری ارتباط و دسترسی به کاربران استفاده می کند، ارزشمند هستند. تغییری که لوگو گوگل در لوگوتایپ خود ایجاد کرد را در تصویر بالا میبینید.

به طور کلی ترند یا مد ممکن است بیاید و برود! مهمترین چیزی که به عنوان طراح باید در نظر داشته باشید، نیازهای مشتری است. در هر صورت امیدواریم این ترندها برای الهام گرفتن به کار شما بیاید و بدانید که باید مراقب چه چیزی باشید.

نویسنده مهسا سلیمیان

دیدگاه ها

توجه : ادرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.